۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۱۲۸۹۵
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد اردبیل:

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه با تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد، با اشاره به مشکلات موجود در زمینه حجاب و عفاف، گفت: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوا است و باید برای تقویت آن در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه توجه شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حسن باقری، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد، ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف در این شهرستان، با اشاره به وضع حجاب و عفاف در جامعه، گفت: تعداد کمی از افراد در جامعه بر‌خلاف موازین اسلامی و ارزش‌های نظام و هنجارهای موجود ظاهر می‌شوند که سلامت جامعه و خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازند.

 

وی به نقش و جایگاه مردم در رفع معضل حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم در اصلاح آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند به طوری که با برنامه‌ریزی باید از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک گرفت و بین مردم و دستگاه‌های دولتی پیوند متقابل ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام باقری، تصریح کرد: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوا است و باید برای تقویت آن در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه که در حکم روح و ریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

 

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد، خاطرنشان کرد: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باید به تحکیم ارزش‏ها و مفاهیم اخلاقی از قبیل شرم و حیا و غیرت که با عفاف و حجاب رابطه نزدیک و بی‏واسطه دارند و خود از ثمرات ایمان و تقوا محسوب می‏شوند و نیز به آموزش احکام شرعی مربوط به عفاف و حجاب و آموزش صحیح رفتار زن و مرد با یکدیگر در جامعه و خانواده توجه ویژه ای شود.

 

وی اظهار داشت: مردم انتظار دارند که دستگاه های اجرایی و متولیان امر، سلامت جامعه را حفظ کرده و با خاطیان برخورد قانونی کنند و ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی باید در این زمینه تعامل نزدیک و همسو داشته باشند./937/پ203/ب

ارسال نظرات