۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۱۳۰۹۰
در گردهمایی ائمه جماعات مطرح شد؛

تاکید تولیت آستانه کریمه اهل بیت بر لزوم مراقبت ویژه فرهنگی از شهر مقدس قم

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به هجمه شدید دشمنان علیه فرهنگ اسلام گفت: تا زمانی که عمر داریم باید قم را حفظ کنیم، با جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد و انجام کارهای فرهنگی آن‌ها را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شهر مقدس قم که عصر یکشنبه در مسجد آبشار برگزار شد، با تبریک میلاد فرخنده امام حسن(ع) گفت: نبی‌اکرم(ص) می‌فرمایند «هر کس مرا دوست دارد باید حسنین را دوست داشته باشد و این را خدا امر کرده است».

وی ادامه داد: محبت معرفت می‌آورد و کسی که نسبت به اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشد نمی‌تواند این بزرگواران را دوست نداشته باشد؛ درباره حضرت معصومه(س) نیز دانستن مقام شفاعت ایشان معرفت داشتن در حق این بانوی بزرگوار است.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که محبت بدون معرفت نمی‌شود، بیان داشت: همین‌که انسان پیامبر(ص) را به عنوان اصل اعتقادی قبول داشته و کلام ایشان را وحی بداند اجمالا نسبت به رسول‌الله(ص) معرفت پیدا کرده است.

وی افزود: ما که نمی‌توانیم نسبت به اهل‌بیت(ع) معرفت کاملی پیدا کنیم ولی همین معرفت اجمالی نیز خوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که امیرمؤمنان(ع) با نوشتن نامه برای فرزندانشان به ویژه امام مجتبی(ع) خط و مشی‌شان را مشخص می‌کردند، یادآور شد: باید سنت نامه نوشتن به اقوام و خانواده احیا شده و در آن مطالب و رهنموده‌ها نوشته شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در ادامه با تأکید بر کینه‌زدایی از دل اظهار داشت: دل با کینه نمی‌تواند به مقامات برسد، کینه بغض فشرده و نگهداری شده در دل است که فرد نمی‌خواهد آن را از دلش بیرون کند؛ البته میان کینه و انتقاد تفاوت وجود دارد.

وی افزود: نبی‌اکرم(ص) با ایجاد الفت میان افراد نخستین حکومت اسلامی را در مدینه ایجاد کردند، ولی پس از رحلت ایشان این حرکت متوقف شد و عده‌ای اراذل و اوباش صحنه‌گردان شده و اوضاع شهر بهم ریخت، مردم نیز سکوت کرده و موعظه اهل‌بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) را فرانگرفتند.

امام جمعه قم با بیان این‌‌که معاویه نخستین تهاجم فرهنگی را علیه اسلام داشت، خاطرنشان کرد: این خبیث با وارد کردن کنیزهای رقاص در کشورهای اسلامی تهاجم فرهنگی خود را شروع کرد.

وی تصریح کرد: مدینه روزی محل حضور رسول‌الله(ص) و تشکیل نخستین دولت اسلامی بود ولی پس از ایشان به شهری تبدیل شد که حتی در آن مراسم رقص و موسیقی برگزار می‌شد؛ اکنون نیز کار به جایی رسیده که شیطان پرستان نماد شیطان پرستی خود را مشرف به کعبه درست کرده و در مدینه نیز کسی عمامه به سر جرأت رفت و آمد ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به روایتی قم را عش آل محمد خواند و تأکید کرد: ببینید مدینه الرسول را به چه مدینه‌ای تبدیل کردند، قم که جای خود دارد، پیام این حرکت‌ها این است که اگر مردم مراقبت و محافظت نکنند، امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته و جوانان و مردم تحت پوشش نباشند قم نیز در معرض خطرهای مختلفی به ویژه فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: درست است که مؤمن قدرت و توان دارد و در روایات زیادی نسبت به حفظ شهر قم تأکید شده است ولی با این وجود نباید به خود مغرور شویم؛ اگر از شهری مراقبت به ویژه مراقبت فرهنگی نشود همه چیز به هم می‌ریزد.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که شهر مقدس قم به برکت انقلاب، حمایت مراجع تقلید، خون شهدا و مردم قم شده است، اظهار داشت: قم یکی از حرم‌ها به شمار می‌آید، ولی خدا تضمین نکرده است که حرم‌ها را حفظ کند.

وی تصریح کرد: ما تا زمانی که عمر داریم باید قم را حفظ کنیم، قم محل امن بوده و لطف اهل‌بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) شامل آن است که باید حفظ شود؛ با جذب مردم، جوانان به مسجد و انجام کارهای فرهنگی آن‌ها را حفظ کنیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به هجمه شدید دشمنان علیه فرهنگ اسلام گفت: درست است که دشمن دارای امکانات زیاد رسانه‌ای بوده و با یک ماهواره می‌گوید که بانوان در یک روز فلان کار را انجام دهند، که شکر خدا اتفاق نیفتاد، ولی ما هم امکانات خودمان را داریم.

وی تأکید کرد: ما خدا، اهل‌بیت(ع)، قرآن و مردم را داریم، دل ملت با نظام اسلامی است که می‌توانیم با استفاده از امکانات موجود در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد؛ تولیدات و کارهای فرهنگی را باید افزایش داد./993/پ202/ج  

ارسال نظرات