۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۱۵۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای ترویج سنت انفاق در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ترویج سنت حسنه انفاق و کمک به افراد کم توان مالی و مستحق واقعی در جامعه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان ثمرات ارزنده ای برای انسان چه در دنیا و چه در آخرت دارد که باید همواره از این فرصت های نیکو به نحو شایسته ای استفاده کنیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به این که همه ما بر سر سفره خداوند منان مهمان هستیم که باید قدر این نعمت های ارزنده را بدانیم، گفت: از سفره رحمانی خداوند همه برخوردارند اما سفره رحیمی هم وجود دارد که باید با تلاش و تقوا از این سفره بهره مند شویم و در عمل برای کسب رضایت پروردگار متعال خود گام برداریم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که انسان باید از لحظه های گرانقدر ماه رمضان به بهترین نحو ممکن استفاده کند که ثمرات والایی در زندگی او دارد، ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقرب الی الله و حرکت به سوی تعالی و تکامل است که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید همیشه به دنبال احسان و نیکوکاری بوده و در اجرای این امر نیکو اهتمام شایسته ای ورزد، خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری از ثواب ارزنده ای در نزد خداوند منان برخوردار است که باید در تلاش باشیم این امر والا را به بهترین نحو ممکن در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که انسان باید یاری گر نیازمندان و مستمندان بوده و به آن ها کمک کند، گفت: باید احسان و نیکوکاری را از خودمان شروع کنیم تا دیگران نیز از ما یاد بگیرند که ثواب والایی داشته و در دین مبین اسلام به انجام آن تاکید و سفارش فراوان شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که احسان و نیکوکاری شاخصه نظام اسلامی است که دین مبین ما به این امر مهم و خداپسندانه تاکید دارد، خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری از ثواب ارزنده ای در نزد خداوند منان برخوردار است که باید در تلاش باشیم این امر والا را به بهترین نحو ممکن در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: هر فردی که محروم و بی بضاعتی را می بیند وجدان انسانی ایجاب می کند که هر آنچه در توان دارد به او کمک کند.

 

وی با تاکید بر این که فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، بیان داشت: اسلام در میان سایر ادیان الهی توجه و نگاه ویژه ای به انسان درخصوص همنوعانش دارد و در این خصوص بسیار تاکید کرده است که ماه رمضان فرصتی مناسب در راستای کمک به نیازمندان و یاری رساندن به آن ها است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی بر ضرورت ترویج سنت حسنه انفاق و کمک به افراد کم توان مالی و مستحق واقعی در جامعه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی تاکید کرد و بیان داشت: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان ثمرات ارزنده ای برای انسان چه در دنیا و چه در آخرت دارد که باید همواره از این فرصت های نیکو به نحو شایسته ای استفاده کنیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات