۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۱۳۱۷۱

چند خبر کوتاه از نمایشگاه قرآن تبریز

خبرگزاری رسا ـ فعالیت کمپین ضدصهیونیستی و کتابت کلام الله مجید در نمایشگاه قرآن تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه این رویداد فرهنگی و دینی در آذربایجان شرقی است.
نمايشگاه قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدطه مرقاتی، مشاور قرآن و عترت استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم درواقع جشنواره ای برای ارائه ی محصولات و تولیدات این حوزه محسوب می شود و در شهر تبریز با پیشینه‌ای ولایی و قرآنی برگزاری نمایشگاه قرآن می تواند زمینه مناسبی را برای تولید آثار با محوریت دینی فراهم آورد.


وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی از دوران کودکی افزود: با توجه به اینکه دوران کودکی بهترن زمان برای دریافت آموزه های قرآنی است، مبلغان قرآن کریم باید از شیوه های مناسبی جهت ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن بهره گیرند.


مشاور قران و عترت استاندار آذربایجان شرقی افزود: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و قرآن، محور اعتقادات ماست و براین اساس افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان و جوانان می بایست قرآن را بیاموزند، آن را خوب تلاوت کنند و مسوولین نیز برای تحقق یک جامعه قرآنی زمینه ی لازم را فراهم کنند.


حجت الاسلام مرقاتی با اشاره به اینکه همه ی دستگاه‌ها در موضوع قرآن  باید هم افزایی داشته و همسو و همفکر عمل کنند، اظهار داشت: قرآن کریم و ارزش‌های قرآنی در جامعه ایران نهادینه شده است و تأکید بر محوریت قرآن کریم و آموزه‌های ارزشمند آن باید در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، فکری و اقتصادی و اجتماعی ایران به‌عنوان یک اصل تلقی ‌شود.


فعالیت کمپین ضدصهیونیستی در نمایشگاه قرآن تبریز


سیدجلال موسوی، مدیر سایت خبری تحلیلی ضدصهیونیستی «نوزیون» که در نمایشگاه قرآن تبریز با برپایی غرفه ای میزبان مخاطبان خود است، اظهار داشت: این سایت به پنج زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با محوریت آشنایی با صهیونیست فعالیت می کند.


وی با بیان این‌که این سایت در سال 90 راه اندازی شد که ابتدا به زبان انگلیسی فعالیت می کرد که کارتون، ویدیو و کاریکاتور از جمله بخش های این سایت است، از راه اندازی کمپین ضدصهیونیستی در این سایت خبر داد و اظهار داشت: کمپین ضدصهیونیستی براساس فرمایش امام راحل که فرمودند هر فرد مسلمانی اگر به اندازه یک کاسه آب بریزد اسراییل را آب می برد، در این سایت شبیه سازی شده که تاکنون 23 درصد اسراییل را در فضای مجازی نابود کردیم.


مدیر بخش سایت خبری تحلیلی نوزیون از تولید کتاب و نرم افزارهای ضدصهیونیستی خبر داد و گفت: نرم افزارهایی مانند عرفان های نوظهور، صهیونیسم و مسیحیت و کتاب های نگاه به یهود و سیاست گذاری خارجی امریکا تاکنون با مشارکت بخش های دیگر تولید شده است.


وی در پایان تصریح کرد: هدف ما این است در کنار فعالیت در فضای مجازی، فعالیت های حقیقی نیز داشته باشیم و عوامل تاثیرگذار صهیونیستی تاثیرگذار منطقه را به جامعه معرفی کنیم.


خوشنویسان تبریزی مهمان خوان کریم اهل بیت(ع)

   
بنابر این گزارش، در این مراسم که همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت (ع) با حضور بیش از 700 هنرمند خوشنویس در نمایشگاه قرآن کریم تبریز برگزار شد، هنرمندان خوشنویس کل آیات قرآن کریم را با خودکار به شیوه نستعلیق تحریر کردند.


گفتنی است، این برنامه برای دومین سال است که با حضور رده‌های سنی مختلف اجرا می شود. همچنین در این مراسم همچنین از قرآن خوشنویسی شده با خودکار که سال گذشته همزمان با شب قدر و با حضور 605 هنرمند خوشنویس در محل مصلای حضرت امام (ره) تحریر شد نیز رونمایی شد.


غرفه بندی دو هزار مترمربع فضای نمایشگاهی


نعمت الله پایان، معاون اداری مالی اداره ی کل ارشاد استان و مسؤول ستاد پشتیبانی نمایشگاه قرآن تبریز گفت: 2000 مترمربع فضای سالن پروین اعتصامی برای برگزاری نمایشگاه قرآن کریم تبریز غرفه بندی شده است.


وی گفت: تدارکات و مقدمات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه از اواخر خردادماه آغاز شد و با هماهنگی استانداری و دیگر نهادهای فرهنگی زمینه برپایی نمایشگاه فراهم شد. همچنین هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، اورژانس و مخابرات جهت خدمات رسانی بهینه به غرفه داران و مراجعه کنندگان از  اقدامات ستاد پشتیبانی بوده است./935/د101/ب

ارسال نظرات