۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۱۹۵
آیت الله شفیعی:

تفکر در اعمال روزانه از ویژگی های انسان مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی گفت: مؤمن هر شب باید دقایقی به اعمال روزانه خود فکر کند و انحرافات و گناهان خود در آن روز را بررسی و اصلاح کند.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات مباحث ماه مبارک رمضان، با بیان این که عبادت کسب معنویت را برای انسان به همراه دارد، اظهار داشت: معنویت سبب اصلاح انسان می شود.

وی با اشاره به آیه «إِن کَانَتْ إِلاَّ صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ» اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید که قیامت با یک صیحه بزرگ آغاز می شود.

آیت الله شفیعی به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر انتظار مردم برای آغاز قیامت، اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بارها خبر قیامت را به بشریت داده است و تحقق وعده خداوند قطعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورود انسان به قیامت نیازمند پیش زمینه هایی است، اظهار داشت: کسانی که به انتظار ملاقات با خدا در قیامت نشسته اند باید نسبت به رفتار خود مواظب باشند.

وی با بیان این که بهترین فصل جهت ذخیر توشه برای آخرت ماه مبارک رمضان است، گفت: برگزاری جلسات تلاوت قرآن، مراسم های دعا و وجود شب های قدر در این ماه زمینه کسب توشه در ماه رمضان را فراهم کرده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به کاهش گناه و معصیت در ماه رمضان اظهار داشت: طبق آمار و شواهد موجود ورودی پرونده ها در دادگستری در ماه رمضان کمتر از ماه های دیگر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: انسان مؤمن هر شب باید دقایقی به اعمال روزانه خود فکر کند و انحرافات و گناهان خود در آن روز را بررسی و اصلاح کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق مبنی بر «عَلَیْکُمْ بِالدَّعَةِ وَ الْوَقَارِ وَ السَّکِینَةِ» اظهار داشت: امام صادق در این دعا می فرماید که ای بندگان روزه دار در رمضان مؤدب و باوقار باشید و سکوت را بر خود حاکم کنید.

آیت الله شفیعی با بیان این که انسان ها در طول زندگی به تناسب خود امتحان می شوند، گفت: برخی متأسفانه گاهی نسبت به اهمیت عبادات شرعی و واجب بی اهمیت هستند که این مسأله خطری بزرگ است./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات