۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۱۳۲۷۸
حجت الاسلام نظری:

مأموریت شبکه های ماهواره ای فارسی‌زبان مقابله با فرهنگ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز هویت زدایی از خانواده دینی و ایرانی را از جمله آسیب های جدی استفاده از شبکه های ماهواره‌ای دانست و گفت: مأموریت امروز رسانه‌های معاند به ویژه شبکه های فارسی‌زبان مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف است.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع روزه‌داران شهر تبریز با بیان این‌که ماهواره ابزاری برای استحاله فرهنگی ملت هاست، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز برای ورود آسان به کشورها به جای حمله نظامی از طریق رسانه ها اقدام می کند.


وی ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در برابر خانواده‌های سنتی، خیانت همسران به یکدیگر، عدم احترام به والدین، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، هویت زدایی از مفهوم خانواده، عادی سازی سقط جنین، تعصب زدایی و کاهش غیرت و بلوغ زودرس را از آسیب‌های ماهواره در کشور برشمرد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز هویت زدایی از خانواده دینی و ایرانی را از جمله آسیب های جدی استفاده از شبکه های ماهواره‌ای دانست و با اشاره به هجمه برنامه های ماهواره ای به بنیان خانواده ها، تصریح کرد: دشمنان اسلام با سرمایه گذاری کلان در بخش ماهواره تلاش دارند با تولید برنامه های مختلف ضد فرهنگی، جوامع اسلامی به خصوص ایران را از راه اصلی خود منحرف کنند.


حجت الاسلام نظری بیشتر برنامه های تولیدی شبکه های ماهواره ای را فیلم های مبتذل و ترویج خشونت عنوان کرد و افزود: غربی ها با پخش اینگونه فیلم ها، آسیب های جدی به دیگر کشور ها زده و خشونت و جنایت را در جوامع ترویج می دهند.


وی عامل وقوع بسیاری از طلاق ها در میان زوج های جوان را استفاده آنان از شبکه های ماهواره‌ای عنوان و بیان کرد: با وجود اینکه در  قرآن کریم از طلاق به عنوان منفورترین حلال ها یاد شده، ولی متأسفانه امروز در برخی شهرهای بزرگ عده ای جشن طلاق می گیرند که با فرهنگ اسلامی- ایرانی ما مغایرت داشته و بر گرفته از تاثیرات منفی سریال های هدفمند شبکه های غربی است.


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که دشمنان با ابزاری چون ماهواره بی حجابی را ترویج می کنند تا با این آسیب اجتماعی ‌بتوانند روزنه‌ای را در جوامع ایجاد کنند، افزود: در جنگ نرم، دشمن، با توپ و تانک به مرزهای جغرافیایی حمله نمی کند، بلکه به صورت کاملا نامحسوس در خانواده ها رخنه کرده و بحران‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی راه اندازی می کند.


وی مأموریت امروز رسانه‌های معاند خارجی به ویژه شبکه های فارسی زبان ماهواره ای را مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف دانست و گفت: بانوان مؤمن و متعهد با روشنگری در خصوص حجاب و عفاف باید به ترویج فرهنگ دینی توجه ویژه داشته باشند تا کشور از هجمه ضددینی و تبلیغی غرب در امان باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات