۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۵۱۹

ششمین نمایشگاه بزرگ قرآن در افغانستان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ ششمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن که به مدت 10 روز در کابل برپا بود، با برگزاری مراسم اختتامیه، با حضور معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، به کار خود پایان داد.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه بزرگ قرآن در کابل، دیروز با حضور معاون رایزن فرهنگی کشورمان در کابل، قاریان، علما، فرهنگیان و جمع کثیری از علاقمندان به قرآن به کار خود پایان داد.

 

«جابری» معاون رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم، ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد مسلمانان در شرایط فعلی، از قرآن و عترت به عنوان 2 امانت الهی نام برد که باید مسلمانان آن را بزرگ بشمارند.

 

وی با بیان فرمایش رسول مکرم اسلام(ص) در زمینه پیروی از قرآن، این کتاب الهی را مایه قوام و هدایت بشر خواند و افزود: این قرآن است که همیشه مسلمانان را به خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت می‌رساند و تنها تمسک به قرآن که از سوی مفسران واقعی آن که همانا امامان معصوم هستند، همیشه راه نجات بشریت بوده است.

 

در بخش دیگری از این مراسم، آیت الله شیخ زاده چنداولی، ضمن بیان فضایل امام علی(ع) از دست اندرکاران ششمین نمایشگاه بزرگ قرآن در کابل، تقدیر و تشکر کرد.

 

در ششمین نمایشگاه بزرگ قرآن، علاوه بر غرفه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، 32 غرفه دیگر در زمینه های متنوع قرآنی برپا بود که با استقبال مردم کابل به خصوص جوانان و نوجوانان این شهر مواجه شد.

 

در پایان مراسم اختتامیه که در مسجد «جامع الزهرا» در غرب کابل برگزار شد، از  برخی از قاریان، فعالین قرآنی، و رسانه‌های که در ترویج فرهنگ قرآنی نقش داشتند تقدیر به عمل آمد./980/ب102/د

ارسال نظرات