۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۲۱۳۶۲۷
آیت الله نوری همدانی:

سراسر زندگی مولا علی با جهاد و فضائل اخلاقی عجین است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وصیت امیرمؤمنان علی(ع) گفت: دشمن ستمگر و یاور مظلومان باشید و با مال، جان و زبانتان در راه خدا قیام کنید تا باعث احیای اسلام و سربلندی مسلمانان باشید.
حضرت آيت الله نوري همداني پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در بیست­ویکمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به شب قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت در تمام عمر آرزوی شهادت داشت و گرامی ترین مرگ­ها را شهادت در راه خدا می­دانست و بارها فرمود: اگر هزاران ضربت شمشیر در راه خدا به من بزنند از رختخواب مردن برایم بهتر است که در نامه 53 به مالک اشترمی­نویسد: از خدا خواسته ام که پایان عمر من و تو را شهادت قرار دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حضرت علی(ع) از شب ضربت­خوردن تا شب شهادت وصیت­هایی را فرموده که در نامه چهل و هفت نهج­البلاغه آمده است خاطرنشان­کرد: حضرت می­فرماید: این وصیتی است به فرزندانم امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و هرکسی که سخنان من به او می­رسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همه شیعیان و پیروان امیرمؤمنان علی(ع) را مورد خطاب این وصیت دانست و تصریح­کرد: حضرت فرمودند: «کونوا لظالم خصما وللمظلوم عونا» همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به تأکید حضرت علی(ع) درباره رسیدگی به یتیمان تأکیدکرد: حضرت با کلمات «الله الله» به اهمیت یک موضوع اشاره می­کنند و می­فرمایند: مبادا از یتیمان و همسایگان غفلت کنید، نکند که گاهى سیر و گاهى گرسنه بمانند نکند که در حضور شما در اثر عدم رسیدگى از بین بروند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اقامه نماز و عمل به قرآن گفت: امیرمؤمنان علی(ع) می­فرماید: به نماز اهمیت دهید که ستون دین است و به قرآن توجه کنید مبادا دیگران در عمل به آن از شما پیشی بگیرند که راز اقتدار و پیشرفت مسلمانان در عمل به دستورات کتاب خدا است.

وی با بیان سفارش حضرت علی(ع) درباره جهاد یادآورشد: با مال و جان و زبانتان در راه خدا قیام کنید تا باعث احیای اسلام و سربلندی مسلمانان باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مهم عنوان کرد و افزود: امیرمؤمنان علی(ع) می­فرماید: «لا تترکوا الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فیولى علیکم شرارکم ثم تدعون فلا یستجاب لکم» اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید به تدریج اشرار بر خوبان مسلط می­شوند و سرنوشت جامعه را در دست می­گیرند سپس هرچه دعا کنید مستجاب نمى‏گردد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وحدت مسلمانان را سفارش امیرمؤمنان علی(ع) دانست و اضافه­کرد: حضرت در ادامه می­فرماید: «وعلیکم بالتواصل والتباذل وایاکم والتدابر و التقاطع» مسلمانان؛ پیوندهاى دوستى ومحبت را محکم کنید، بذل و بخشش را فراموش نکنید، از پشت کردن به هم و قطع رابطه برحذر باشید، با دوستی و محبت وحدت اسلامی را رعایت کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان حضرت علی(ع) را الگوی بشریت خواند و بیان داشت: سرتاسر زندگی حضرت با عدالت، صداقت، جهاد و همه فضائل اخلاقی عجین شده است که برای همه انسان­ها الگو و سرمشق نیکویی است./908/پ202/ج

ارسال نظرات