۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۳۶۳
نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری:

وظیفه طلاب ادامه راه انبیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، گفت: طلاب باید بدانند تکلیفی که خداوند بر دوش آنان گذاشته تکلیف بسیار سنگینی بوده و وظیفه طلاب همان وظیفه انبیا است.
آيت الله ابوالقاسم وافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله ابوالقاسم وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان که در حسینه حاج شیخ غلامرضا یزدی و با حضور امام جمعه این شهر آیت الله ناصری و جمع کثیری از روحانیان و مردم برگزار شد، ضمن بیان اقسام واجبات گفت: تفقه دین در زمان غیبت امام زمان(عج) در اول امر بر همه مردم واجب عینی است ولی زمانی که افرادی به مقدار کافی این مسؤولیت را بر عهده گرفتند و دیگران را آگاهی دادند از دیگران ساقط می شود.

 

آیت الله وافی در ادامه گفت: جامعه اسلامی نباید در فرا گرفتن مسائل دینی بی تفاوت باشد که اگر این چنین باشد در روز قیامت همه مسؤول خواهند بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: فرا گرفتن مسائل دینی مانند جهاد در دین می ماند اگر مردم نمی توانند تحصیل کنند باید دیگران را کمک کنند.

 

وی اظهار کرد: طلاب باید بدانند تکلیفی که خداوند بر دوش آنان گذاشته تکلیف بسیار سنگینی است و وظیفه طلاب مانند وظیفه انبیاء است.

 

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، گفت: جامعه ما باید بگونه ای عمل کند که تحصیل برای طلاب آسان باشد.

 

آیت الله وافی در بیان احوالات حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)، خاطرنشان کرد: حاج شیخ غلامرضا یزدی افزون بر فقاهت مبلغ نیز بوده و در همه روستاهای استان یزد تبلیغ کرده بودند.

 

عضو جامعه مدسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مسأله تبلیغ و تفسیر قرآن در میان طلاب به تبیین وظایف طلاب در این دو عرصه مهم پرداخت.

 

گفتنی است،‌ مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان هر ساله با حضور طلاب و روحانیان یزدی در حسینیه حاج شیخ غلامرضا یزدی برگزار می شود./1328/پ202/ب4

ارسال نظرات