۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۵۷۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت 520 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی از فعالیت 520 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: 50 مسجد نیز زیر نظر این پایگاه ها طرح اوقات فراغت را اجرا می کنند.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در خصوص تاریخچه طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره اظهار داشت: این طرح در سال 1380 به ابتکار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و تأیید مقام معظم رهبری در 4 مقطع زمانی با 32 ساعت آموزش ابتدا در استان تهران شروع به کار کرد.

 

وی افزود: این طرح در سال 1385 با همکاری دبیرخانه ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با برنامه تازه تر به کار خود ادامه داد که در سال 1386 تمهیدات لازم برای اجرای طرح در 12 استان مرزی فراهم شد.

 

وی ادامه داد: طرح فرهنگی ـ تربیتی "چهره به چهره" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: طرح "چهره به چهره" در ارشاد اسلامی استان در طول سال های گذشته فعال بوده ولی تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

 

وی فعالیت این طرح را به صورت بصیرت و معرفت اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین جوانان است.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه به سایر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و افزود: این فعالیت ها در قالب، رشته های موسیقی، شعر و ادب، نمایش و تئاتر و جشنواره ها است.

 

وی اضافه کرد: بیشترین مخاطبان این فعالیت ها را جوانان تشکیل می دهند، بنابراین جوانان باید به عنوان محوریت فعالیت های این دستگاه اجرایی قرار بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از فعالیت 520 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد و تصریح کرد: 50 مسجد نیز زیر نظر این پایگاه ها طرح اوقات فراغت را اجرا می کنند.

 

وی با بیان این که 40 درصد از طرح ها و برنامه های ابلاغ شده از سوی ارشاد اسلامی استان در مناطق روستایی و محروم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که اکثر طرح های اجرا شده در سایر دستگاه ها در شهرهای بزرگ انجام می شود، برگزاری برنامه های ارشاد استان در مناطق روستایی و محروم باعث خشنودی است.

 

حجت الاسلام کریمی از فعالیت آموزشگاه های آزاد در طول چند سال خبر داد و تصریح کرد: اینت آموزشگاه ها شامل، موسیقی، کارگردانی و بازیگری است و 80 درصد از شرکت کنندگان در این آموزشگاه ها از قشر جوان هستند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات