۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۶۰۵
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه آذربایجان غربی خبر داد؛

شرکت مبلغان آذربایجان غربی در دوره های فرق و ادیان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مبلغان مجرب استان جهت گذراندن دوره فرق و ادیان به قم اعزام می شوند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تبليغ و تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: پنج نفر از اساتید مجرب حوزه علمیه آذربایجان غربی برای گذراندن دوره سه روزه فرق و ادیان به قم اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره فرق و ادیان در شهریور ماه سال جاری گفت: این دوره در خصوص فرقه های مختلف نظیر وهابیت، بهاییت، مسیحیت و عرفان های کاذب برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که فرق و ادیان می خواهند ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کرده و پایه‌هاى ایمان مردم به ویژه نسل جوان را متزلزل کنند، تصریح کزد: اشاعه‌ بى ‌بند و بارى و اباحیگرى، ترویج عرفان هاى کاذب، ترویج بهائیت تا ترویج شبکه‌ کلیساهاى خانگى از جمله کارهایى است که امروز با مطالعه و پیش ‌بینى دشمنان اسلام انجام می گیرد.

 

وی تقویت بنیه اعتقادی شیعیان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و پاسخ به شبهات و سؤالات جدی در در مورد فرق ضاله را از اهداف اصلی برگزاری دوره فرق و ادیان دانست.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که آذربایجان غربی به لحاظ همجواری با سه کشور در خط مقدم اهداف دشمن قرار دارد، اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی فرق و ادیان در راستای تقویت بنیه علمی مبلغان و آشنایی هرچه بیشتر طلاب با آسیب های وارده از سوی فرق مختلف است که باید راهکارهای عملی در جهت تقویت شیعیان و ترویج فرهنگ و تفکر ناب محمدی به کار گرفته شود.

 

وی شناسایی فعالیت ها و روش های تبلیغی فرق و ادیان، مواجهه روشمند با فعالیت ها و پاسخگویی به شبهات آنان، آموزش طلاب و روحانیون با توجه به نیازهای موجود در هر منطقه، فعال سازی تبلیغ اینترنتی جهت مقابله با فعالیت های نرم افزاری، پرورش اساتید مجرب جهت تدریس در حوزه های علمیه، آموزش روش صحیح و منطقی مناظره با پیروان فرق ضاله را از اهداف برگزاری دوره های آموزشی فرق و ادیان اعلام کرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که دوره آموزشی فرق و ادیان به صورت متداول در چندین ماه برای آموزش تکمیل اساتید برگزار می شود، تصریح کرد: اساتید بعد از گذراندن دوره آموزشی در قم به شهرستان خود برگشته و در حوزه های مود نظر به کلاس هایی به صورت کارگاهیبرای مبلغان و طلاب برگزار می شود.

 

گفتنی است که مبلغان بعد از گذراندن کلاس های آموزشی برای اجرای آموخته‌های خود از این دوره ها به مناطق آسیب پذیر نظیر ماکو، چالدران، پیرانشهر و غیره اعزام می شوند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات