۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۴۹۵۱
خطیب جمعه کربلا:

مشکلات دولت با اقلیم ها به دلیل عدم تفسیر صحیح قانون است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا خواستار تسریع در تصویب قوانین جدید از سوی مجلس نمایندگان عراق برای رفع مشکلات کشور شد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی و خطیب جمعه کربلا در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حرم امام حسین (ع) برگزار شد، به بررسی مسائل عراق پرداخت و گفت: مجلس نمایندگان عراق باید هر چه سریعتر نسبت به تشریع قوانین همانند طرح قانون بوجه را آغاز کند. سیاستمداران برای رسیدن به موفقیت در تشریع قوانین باید همکاری لازم را انجام دهند.


وی افزود: تصویب قوانین در بحران کنونی عراق از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردارد است. تصویب قوانین سبب حفظ اتحاد و پایان درگیری‎های سیاسی می‎شود.


نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: این روزها مشکلات بسیاری میان اقلیم‎ها با مسؤولان شهری و حکومت‎های محلی با مراکز استان‎ها وجود دارد. علت و ریشه همه این مشکلات به عدم تفسیر صحیح قوانین ملی عراق رجوع می‎کند.



خطیب جمعه کربلا با اشاره به جنایت‎های عناصر داعش در عراق گفت: داعش در شهر موصل جنایت‎های بسیار همانند تخریب مساجد و قبر حضرت یونس (ع)  انجام داده است. مجامع بین المللی و حکومت عراق باید تدابیر لازم را برای مقابله با جریان‎ تروریستی داعش اتخاذ کنند.


وی دفاع از عراق و مقابله با داعش را وظیفه همگانی خواند و اظهار داشت: مبارزه با داعش وظیفه تاریخی، اخلاقی و انسانی است، بنابراین باید به هر صورتی از شهر و کشور خود دفاع کنیم.وجود جریان تروریستی داعش خطری بزرگ و جدی برای عراق است. این تروریست‎ها تهدیدی برای همه کشورهای منطقه محسوب می‎شوند. /994/ب901/ک
 

ارسال نظرات