۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۱۶۱۵۶
استاد حوزه علمیه:

اخلاص و پایبندی به نظم مهم ترین ثمره نماز در زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوسف با بیان این که بازدارندگی از انجام گناه مهم ترین ثمره نماز از منظر قرآن کریم است، گفت: نماز موجب تقویت اخلاص و پایبندی به نظم در انسان می شود.
اخلاص و پایبندی به نظم مهم ترین ثمره نماز در زندگی انسان است

حجت الاسلام علیرضا عزیزی، استاد حوزه علمیه و مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که نماز یکی از مهم ترین نشانه های متعالی بندگی انسان در پیشگاه خداوند است، گفت: خداوند زمانی که رسول اکرم(ص) را به عنوان پیامبر خاتم برگزید اولین نشانه بندگی ایشان را نماز قرار داده و از ایشان خواستند در اوقات مختلف شبانه روز نماز را بجا آورند.

 

وی با بیان این که قرائت نماز در اوقات مختلف شبانه روزی موجب پاکی روح و جسم آدمی شده و فلسفه خلقت و مقصد نهایی که انسان برای آن تلاش می کند را به او یادآوری می کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) با نماز درس پاکیزگی جسم و روح و نظم را به عرب بادیه نشین که هیچ اهمیتی به پاکیزگی و نظم نمی دادند آموخت و به گونه ای نماز را در میان آنها معرفی کرد که عربی جاهلی آن زمان به اسوه ای برای طهارت، پاکیزگی و نظم برای بشریت تبدیل شد و به این ترتیب نماز محور تقسیم اوقات در سبک زندگی اسلامی و مسلمانان شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که اخلاص مهم‌ترین عنصر نماز است، افزود: نماز گذر زمان را برای انسان قطعه‌بندی کرده و به انسان فرصت های او را یادآوری کرده و به او این فرصت را می دهد که با تفکر به گذشته و حال از فرصت های پیش روی خود نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که مهم‌ترین اثر نماز از منظر قرآن بازدارندگی از فحشا و منکر است، ادامه داد: هرچه روح نماز بیشتر بر زندگی انسان حاکم باشد نقش نماز در بازدارندگی انسان از گناه تقویت می شود.

 

وی ریشه اغلب مشکلات و گرفتاری ‌های بشر را گناهان خود انسان عنوان کرد و ادامه داد: اغلب بدبختی‌هایی که دامن‌گیر فرد یا جامعه می‌شود نتیجه مستقیم آلودگی به انواع گناهان و معصیت ها است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف با اشاره به این که نماز در برابر نعمت‌های بی‌شماری که خداوند به انسان ارزانی داشته سپاسگزاری و شکر نعمت محسوب می‌شود، افزود: نماز بهترین راهنمایی است که انسان را از گناه باز می‌دارد و او را در صراط مستقیم استوار می‌سازد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که انسان در زندگی خود به طور مداوم وقت گران بها تر از طلای خود را به بیهودگی تلف می کند، گفت: نماز جماعت درمانی برای نبود روحیه جمعی، همکاری و کنار هم بودن در عصر ارتباطات است که بدان تاکید بسیاری شده است و همچنین به جای آوردن نماز چه به صورت فردی و جماعت از اتلاق وقت انسان جلوگیری کرده و ارزش زمان را به او یادآوری می کند.

 

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در نماز نوعی مصرف نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری اساسی است، افزود: برای اصلاح جامعه باید ابتدا از اقامه صحیح نماز شروع کنیم و مدیران، مبلغان و مسؤولان برای این امر نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

وی نماز را تنها راه تربیت و دوری از منکرات عنوان کرد و یادآورشد: مسؤولان به جای صرف هزینه‌های میلیاردی برای کارهای فرهنگی بر روی نماز سرمایه‌گذاری کنند زیرا سرمایه گذاری برای روی نماز یک سرمایه گذاری اساسی و مهم ترین راهکار قرآنی و الهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است./968/ت303/ب

ارسال نظرات