۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۵۳۹
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فداکاری و جانفشانی‌های ایثارگران برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت تبیین فداکاری ها و جانفشانی های ایثارگران برای جامعه گفت: اینکه اغلب رزمندگان ما در حال مجروحیت اسیر شده اند نشان می دهد که تا آخرین لحظه مقاومت کرده اما تسلیم نشده اند.
بزرگداشت آزادگان حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان جنگ تحمیلی به میهن با اشاره به آیه یازدهم سوره مبارکه صف، خطاب به آزادگان گفت: خداوند در این دنیا به ما سرمایه هایی داده که می توانیم با آن ها تجارت های پرسودی داشته باشیم که به فرموده قرآن کریم، پرسودترین تجارت ها، معامله با خدا از طریق بذل مال و جان است.

 

آزادگان با علم و آگاهی با خدا معامله کردند

 

وی با بیان این که آزادگان با علم و آگاهی در این تجارت بزرگ وارد شده و یقینا سود برده اند، افزود: از آغاز انقلاب تا پایان سال 90، 285 هزار و 22 شهید، 505 هزار و 27 جانباز و حدود 42 هزار و 879 آزاده تقدیم انقلاب شده است.

 

حجت الاسلام شهیدی با تأکید بر این که فداکاری ها و جانفشانی های ایثارگران باید برای مردم تبیین شود تا قدر امنیت، آزادی و آرامش و اقتدار خود را بدانند، افزود: 90 درصد از این 42 هزار آزاده، در حال مجروحیت اسیر شده اند که نشان می دهد رزمندگان دلیر ما تا آخرین لحظه مقاومت کرده اما تسلیم نشده اند و این مبارزه را حتی در دوران اسارت نیز با ایستادگی در برابر شکنجه های دردناک و محرومیت ها ادامه دادند.

 

معاون رییس جمهور ادامه داد: از این تعداد، همچنین 85 درصد رزمنده بوده و سایرین غیر نظامی و 70 نفر نیز زن بوده اند که یکی از بهترین مجموعه خاطرات آنان در کتاب «من زنده هستم» به قلم خانم معصومه آباد گردآوری شده است.

 

تجلیل از شهدای آزاده

 

وی اظهار کرد: بیش از 500 تن از شهدای جنگ تحمیلی در دوران اسارت به شهادت رسیده اند که برای تشخیص این شهدا از سایرین، عنوان «شهدای غریب» به آنان اطلاق شده و نخستین مراسم بزرگداشت آنان نیز  فردا در تهران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که مدت اسارت آزادگان از هشت تا 18 سال بوده است، افزود: به عنوان نمونه، شهید سرلشکر حسین لشکری از خلبانان نیروی هوایی ارتش، 12 سال از 18 سال اسارت را در انفرادی گذراند و سال 1378 در حالی که تنها یک سال از بازگشتش به میهن می گذشت، به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

 

تسویه معوقات ایثارگران تا پایان تابستان جاری

 

وی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم ابوترابی به عنوان سید آزادگان، گفت: اسرای ما سرافرازانه شکنجه های دشمن را تحمل می کردند چرا که می دانستند با خدا معامله کرده اند؛ امروز نیز در برابر بی مهری ها نباید از رنجی که کشیده اند پشیمان باشند چرا که نزد خداوند مأجور بوده و هستند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ایثارگری های ایثارگران هرگز با هیچ بهایی قابل جبران نیست، ادامه داد: از مهمترین دغدغه های بنیاد شهید و امور ایثارگران، پرداخت معوقات است که بخشی از آن تاکنون پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان تابستان تسویه خواهد شد.

 

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به خدمتگزاری برای آزادگان و جانبازان گفت: به فرموده ایشان، ما مدیون جامعه ایثارگری هستیم.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن بیان خاطراتی از زبان برخی آزادگان حاضر، از تابلوی صلوات خاصه امام رضا(ع) که به همت حسین نیک طلب،  جانباز50 درصد، عضو انجمن مخترعان کشور و دارنده هفت مدال جهانی با استفاده از سنگ عقیق وفیروزه تهیه شده بود و نیز دو دوره نمایشگاه پوستر مفهومی و مصداقی حوزه ایثار و شهادت(با بهره گیری از آیات، روایات و بیانان امام راحل) رونمایی شد./930/پ202/ب4

ارسال نظرات