۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۶۷۴۸

طرح تلاوت نور در 460 کانون مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ بیش از 160 کلاس تخصصی آموزشی روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در سطح مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار شده است.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اعلام این‌که هم اکنون طرح اوقات فراغت تابستان در سطح 430 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرایی می شود، اظهار داشت: از این تعداد شامل 110 باب در سطح تبریز و 320 باب در سطح شهرستان ها مجری طرح های اوقات فراغت هستند.

 


وی برنامه های قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزش و پژوهش، هنری و ورزشی را از جمله موضوعات محوری طرح آسمانی‌ها عنوان کرد و گفت: 30 هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان در این طرح شرکت دارند که بیش از22  هزار نفر نیز در قالب مراسم، همایش و برنامه جمعی فرهنگی، سیاحتی و زیارتی برون استانی و داخل استانی در فعالیت های تابستانی مشارکت دارند.

 


هادی نیا از اجرای طرح قرآنی 1448 در سطح 95 باب از کانون های فرهنگی هنری فعال در حوزه قرآنی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآنی خبر داد و افزود: طرح تفسیر قرآن و ارئه نکات تفسیری آیات قرائت شده در طرح تلاوت نور در 460 باب از مساجد دارای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزاری دوره آموزشی وبلاگ نویسی به مدت دو روز برای 40 نفر از اعضای کانون های مساجد، اعزام مدیران مسؤول و ائمه جماعات مساجد استان به اردوی زیارتی اندیشه های آسمانی مشهد مقدس و برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآنی کریم در شهرستان های میانه، اهر، مراغه و مرند را از دیگر برنامه های این دبیرخانه در تابستان برشمرد.


وی گفت: همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم در استان با تجلیل 16 چهره برتر قرآنی، مشارکت فعال در نمایشگاه قرآن کریم تبریز، برگزاری 80 محفل انس با قرآن، اجرای 38 کرسی تلاوت مستمر و اجرای ختم قرآن طی 30 روز ماه رمضان در سطح 55 باب مساجد دارای کانون از جمله برنامه های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد در تابستان بوده است.

 


هادی نیا با بیان این‌که بیش از 160 کلاس تخصصی آموزشی روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در سطح مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و کانون های فرهنگی هنری و فعال قرآنی برگزار شده است، گفت: بیش از 8 هزار نفر از خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح های اوقات فراغت قرار گرفتند.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس اظهار داشت: این دوره آموزشی برای گروه مخاطب مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اعم از برادران و خواهران با رویکرد، اهداف و برنامه های مشخص در مشهد مقدس برگزار می شود.

 


وی با اشاره بهاین‌که 88 مدیرمسؤول برادر و 25 خواهر از کانون های مساجد استان به این دوره آموزشی اعزام خواهند شد، گفت: برادران از 11 تا 17 شهریور ماه و خواهران از 22 تا 25 شهریور ماه سال جاری به مشهد مقدس اعزام می شوند که اعزام این اردو به همت کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه تبریز خواهد بود.

 


هادی نیا هدف از برگزاری این دوره آموزشی را کادرسازی برای انقلاب اسلامی، ارائه الگو و رسیدن به فرانمای انسان طراز در زمینه عقل معاش یا سبک زندگی انقلابی دانست و گفت: جامعه مخاطب این دوره مدیران و روحانیان کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات