۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۷۲۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج قرآن و نماز در جامعه مانع حرکت جوانان به سمت فرهنگ غرب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: ترویج قرآن و نماز سبب ممانعت جوانان به سمت فرهنگ غلط غربی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور با اشاره به اهمیت ویژه قرآن کریم از دید پیامبر اکرم، اظهار داشت: تمام تلاش پیامبر اکرم(ص) بر وارد کردن قرآن کریم به متن جامعه بود.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) هر شب قبل از خواب سوره های مسبحات که شامل سوره حشر، حدید، صف، تعاون و جمعه می شود را می خواندند و اگر وقتشان تنگ بود سوره ملک را تلاوت می کردند و هیچ شب بدون تلاوت قرآن نمی خوابیدند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) فرمودند که قرآن را با دقت و با معنی و مفهوم آن بخوان، تصریح کرد: قرآن را فقط روخوانی نکنیم و طبق دستورات خداوند متعال در معانی و مفاهیم آن تدبر کنیم.

 

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) از هر مکانی که صدای تلاوت قرآن را می شنیدند، در همان محل می ایستادند و با دل و جان به صدای دل نواز قرآن گوش می دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است در حالی که ایشان از اصحاب خود خواستار تلاوت قرآن می شدند، افزود: پیامبر اکرم(ص) با شنیدن صدای قرآن کریم اشک از چشمانش جاری می گشت.

 

وی با اشاره به جایگاه  قاریان قرآن از نظر پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: قاری قرآن در نظر پیامبر در تمامی کارها پیش قدم است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عصر پیامبر اکرم (ص) افزود: در آن زمان با این که بزرگان زیادی وجود داشتند اما پیامبر اکرم (ص) مسؤولیت های بزرگ و خطیر را به جوانان واگذار می کردند چرا که جوانان با قرآن آشنا بودند.

 

وی ادامه داد: جوانانی که  آشنایی کامل با قرآن دارند و با آن مأنوس هستند می توانند چندین مسؤولیت بزرگ را هم زمان داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: فرزندان خود را به دوست داشتن پیامبر اکرم (ص)، قرائت قرآن و اهل بیت (ع) فراخوانید چرا که حاملان قرآن روز قیامت در سایه خدا و در صف پیامبران هستند.

 

وی  با بیان این که بهترین علم، علمی است که در راه قرآن باشد، خاطرنشان کرد: چه علم قرآن را بیاموزیم و چه آن را آموزش دهیم هر دو جزء بهترین علم ها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ترویج  قرآن و نماز یکی از کارهایی است که هرچه قدر در این خصوص تلاش کنیم باز کم است چرا که در نماز وقتی زبان با قرآن و پیشانی با مهر متصل می شود نشانگر مسؤولیت پذیری اوست که دیگر هیچ گونه فرهنگ غلط غربی را نمی پذیرد.

 

وی قرآن و نماز را دو عامل شگفت انگیز دانست و گفت: افرادی که زبان آن ها با قرآن و پیشانی آن ها با مهر آشنا نیست منحرف می شوند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: راه حل مشکلات با قرآن حل می شود چرا که با تربیت فرزندان قرآنی دشمن نمی تواند بر آن ها مسلط شود./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات