۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۳۶۹
امام جمعه تبریز:

مسؤولان شایسته سالاری را حاکم کنند/ به بهانه اعتدال جریان‌های مؤمن کنار گذاشته نشوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری، ‌گفت: از مسؤولان انتظار داریم از امور حاشیه‌ای و جناح‌بندی در عزل و نصب‌ها به شدت پرهیز کرده و شایسته سالاری را حاکم کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آخرین تحولات عراق و سوریه اظهار داشت: ارتش عراق در روزهای گذشته موفقیت های قابل توجهی در مقابله با گروه ترویستی داعش داشته است.


وی با بیان این‌که کمر این گروه تروریستی شکسته شده است، خاطرنشان کرد: فتوای مرجعیت شیعه عراق در وحدت و همگرایی تمامی اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی این کشور مؤثر واقع شده و به زودی با یاری خداوند و عنایات ائمه اطهار(ع) ریشه داعشی‌ها و بعثی‌ها از عراق کنده خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که وحدت سیاسی در عراق ضرورتی مهم برای منطقه است، تصریح کرد: البته باید دانست که وحدت ملی در عراق زیاد مورد استقبال استکبار قرار نمی گیرد، با این حال کنار کشیدن نوری مالکی و ملحق شده به دولت جدید عراق و تأیید و حمایت کردها و سنی‌ها از دولت جدید عراق موجب شده وحدت در عراق محقق شود.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر «فرگوسن» آمریکا اظهار داشت: این حوادث نشان داد که شعار آزادی بیان و حقوق بشر در آمریکا نمایشی برای عوام‌فریبی است، دولت آمریکا که همواره بر طبل توخالی دفاع از حقوق بشر می کوبد، این روزها ناقض حقوق بشر در فرگوسن است.


آیت الله شبستری ادامه داد: اعتراضات مردمی آمریکا در 100 شهر آمریکا که از شهر فرگوسن به دنبال تبعیض‌نژادی و کشتن یک سیاه پوست آغاز شد، نشان می دهد که علیرغم شعارهای مقامات آمریکایی و غربی هنوز تفکرات فاشیستی و نژادپرستانه در فرهنگ آنان موج می زند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت، خواستار توجه دولتمردان به سیره و منش شهیدان رجایی و باهنر شد و گفت: مردمی بودن، علاقه‌مند به اسلام، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، تلاش برای گسترش و برپایی عدالت، دلسوزی نسبت به مردم، پرکاری از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود.


نماینده خبرگان رهبری هشتم شهریور را یادآور کینه‌توزی منافقان نظام اسلامی دانست و گفت: شهیدان رجایی و باهنر بیش از آنکه اهل شعار باشند، اهل عمل بودند و همواره خود را حامی مردم مستضعف و محروم جامعه می دانستند، ساده زیستی این شهدای گرانقدر باید سرمشق دولتمردان باشد.


امام جمعه تبریز هفته دولت را فرصتی برای قدردانی از خدمات و تبیین نقاط ضعف و قوت دولت عنوان کرد و افزود: البته انتقادها از دولت باید منصفانه باشد تا راه خدمت بهتر به مردم هموارتر شود، از سوی دیگر از مسؤولان انتظار داریم از امور حاشیه‌ای و جناح‌بندی در عزل و نصب‌ها به شدت پرهیز کنند و شایسته سالاری را حاکم کنند.


وی تصریح کرد: همانطور که با رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ نباید به بهانه اعتدال جریان‌های مؤمن کنار گذاشته شوند، انتظار داریم مدیرانی در رأس امور باشند که مورد تأیید مردم و نظام است، نظام اسلامی ایران نبازمند دولتمردانی مؤمن، مخلص، متعهد، متخصص و ولایت‌مدار است.


آیت الله شبستری تبیین صادقانه پیشرفت‌ها و نقاط ضعف از سوی مسؤولان و مدیران را موجب اعتمادسازی دانست و گفت: ارایه آمارهای غلط موجب سلب اعتماد مردمی نسبت به نظام خواهد شد، در مقابل ارایه گزارش های صادقانه همراهی مردم را به دنبال خواهد داشت./935/پ201/ب4

ارسال نظرات