۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۱۷۵۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ انتصاب حجت الاسلام لطف الله پور به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری و تشرف دو هزار و 500 نفر از آذربایجان شرقی به حج تمتع از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا امروز در جمع بسیجیان تبریز اظهار داشت: مساجد برخلاف برخی اماکن که بعداز گذشت سالیان از ارزش و جذابیتشان کاسته می‎شود، روز به روز اهمیت و گسترش می‌یابند، لذا باید از این نکته مهم برای ایجاد وحدت استفاده کرده و با جذب مردم، به شبهات آن‌ها پاسخ داده شود.


وی با بیان این‌که مساجد باید مرجعی برای پاسخگویی نیاز مردم بوده و مختص اقامه نماز نباشد، گفت: در دین اسلام مسجد نخستین مرکز و تشکل برای اداره جامعه و رفع مشکلات مردم است. روحانی مسجد، هیأت امناء و فرماندهان پایگاه‌ها باید با همراهی هم، این مکان بهجت‌آفرین را امن برای حضور مردم به خصوص جوانان کنند تا دشمن نتواند با ایجاد شکاف به اهداف خود برسد.


حجت الاسلام ولایی جایگاه مسجد را در عرصه نبرد نرم جایگاهی بی‌بدیل خواند و ادامه داد: جوانان تنوع‌طلب و به دنبال جذابیت هستند و دشمن تلاش دارد از این امر به نفع خود استفاده کند که متولیان امور مساجد باید با ذائقه شناسی جوانان و تشویق و ترغیب آن‌ها برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی مساجد از انحراف آن‌ها پیشگیری کنند تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.


حجت الاسلام لطف الله پور، مدیرکل جدید کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی


حجت الاسلام جواد لطف الله پورهشترودی طی حکمی از سوی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی منصوب شد.


در این حکم کیفیت بخشی به فعالیت های مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم کردن امکان بهره مندی دانش آموزان از محصولات کانون، شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان مستعد برای عضویت در مراکز و ارتباط متقابل میان بخش های ستادی و مراکز کانون با هماهنگی استانداری و تعامل و همکاری با مسوولان سایر دستگاه های مرتبط در استان مورد تاکید قرار گرفته است.


گفتنی است، حجت الاسلام جواد لطف الله پور دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و تاکنون چهار کتاب تالیف و 114 مقاله در زمینه های تعلیم و تربیت، مذهبی، اجتماعی و مسایل روز از وی در نشریه ها و روزنامه های مختلف منتشر شده است.


اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم همزمان با هفته دولت


یوسف زمانی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که همزمان با هفته دولت گروه های جهادی تشکیل یافته این نهاد به مناطق محروم استان اعزام می شوند، افزود: بر اساس دستور العمل حوزه معاونت فرهنگی این نهاد از ابتدای سال جاری در کلیه شهرهای استان گروه های جهادی تشکیل یافته است.


وی گفت: گروه های جهادی در راستای استفاده از ظرفیت های فارغ التحصیلان، دانشجویان و نخبگان تشکیل شده اند که با اعزام به مناطق محروم خدمات فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی به مددجویان و محرومان ارایه می دهند.


زمانی با بیان اینکه تاکنون 47 گروه جهادی پنج نفره در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این گروه ها پس از ارزیابی و غربال مشکلات، آموزش و مشاوره های لازم را متناسب با نیاز هر منطقه ارایه خواهند داد.


دو هزار و 500 نفر از آذربایجان شرقی به حج تمتع مشرف می شوند


امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که دو هزار و 500 نفر از استان امسال به حج تمتع مشرف می شوند، اظهار داشت: این تعداد زایر از بیست و پنجم ماه جاری در قالب 19 کاروان و با شرکت هواپیمایی ماهان به سرزمین وحی اعزام می شوند.


وی مدت زمان این سفر معنوی را یک ماهه عنوان کرد و گفت: کاروان های حج تمتع استان به ظرفیت های 85 ، 115، 135 و 160 نفری تقسیم شده اند./935/د102/ب4

ارسال نظرات