۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۱۷۵۳۴

همایش توجیهی آموزشی حج در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: همایش توجیهی آموزشی حجاج سال 93 تبریز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی صدرا برگزار خواهد شد.
حج و زيارت

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همایش توجیهی آموزشی حجاج سال 93 تبریز مصادف با دومین روز هفته حج، جمعه هفتم شهریور در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی صدرا برگزار خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: در این همایش که با حضور حجاج سال 93 شهر تبریز و با همکاری مدیران و کارگزاران حج و زیارت استان آذربایجان شرقی از ساعت 9 الی 12 برگزار می شود، توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال و مناسک حج تمتع و عمره مفرده به زائرین ارائه می شود و شرکت کنندگان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال آشنا می شوند.


روحی ملکی با اشاره به این‌که دست‌اندرکاران این همایش، با بازسازی نمادین کعبه، اعمال و مناسک حج و عمره را بجا می آوردند و زائران از نزدیک با چگونگی انجام این اعمال آشنا می شوند، گفت: کاروان های حج تمتع استان به ظرفیت های 85، 115، 135، 160 نفری تقسیم شده اند.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد 19 کاروان به تعداد 2570 نفر زائر به استان آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است که براساس ظرفیت و سهمیه اختصاصی از سوی کشور عربستان و سهیمه آن توسط سازمان مرکزی اعلام و نام نویسی شده است و تاکنون کلیه گذرنامه زائران اعزامی در واحد روادید سازمان آماده اخذ ویزا هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های هفته حج پرداخت و اظهار داشت: هفته حج امسال با دهه کرامت و هفته دولت تقارن یافته که تمامی برنامه ها با محور شعار حج امسال (حج، معنویت، خودباوری، اتحاد اسلامی) و همچنین مسائل مبتلابه در حوزه های زیارتی کشور خواهد بود.


روحی ملکی با اشاره به تشکیل ستاد هفته حج و کمیته های زیر مجموعه آن از جمله کمیته برگزاری نمایشگاه و همایش حج، اجرایی و روابط عمومی، فرهنگی، پشتیبانی و تدارکات اشاره کرد و افزود: تجلیل از پیشکسوتان عرصه حج و زیارت، دیدار با امام جمعه تبریز، حضور در نمازجمعه، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، حضور در مزار شهدا، پخش برنامه های مختلف هفته حج از رسانه ملی و اجرای مسابقات پیامکی فرهنگی را از جمله برنامه های هفته حج در استان است.


وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه هفته حج با حضور حوزه نمایندگی ولی فقیه، بانک های عامل، بیمه ایران، هلال احمر، کاروان های حج تمتع سال جاری 1393، مرکز آموزش علمی و کاربردی حج و زیارت استان، شرکتهای تعاونی، مرکزی استان، هواپیمایی ماهان، کانون پرورشی و فکری کودکان، ستاد عمره دانشجویی و دانش آموزی و دستگاه های فرهنگی استان خبر داد.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد غرفه اختصاصی برای حج و زیارت استان و کارگزاران جهت ارائه گزارش فعالیت سازمان در مورد اعزام های حج تمتع و عمره مفرده و عتاب مقدسه گفت: در این غرفه اقلام فرهنگی و تبلیغی توزیع و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات