۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۷۶۵۴
آیت الله شبستری:

هفته دولت فرصتی برای ارزیابی دقیق عملکرد مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هفته دولت فرصتی برای نقد عملکرد دولت یازدهم است، البته نباید از کارهای مثبت دولت تدبیر و امید چشم پوشید.
آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع مسؤولان و مدیران استان، با تشریح معیارها، شاخص‌ها و اصول مدیریت اسلامی از دیدگاه مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: توصیه های آن حضرت به مالک اشتر درس کامل مدیریت و مردم‌داری است.


وی با بیان این‌که تمام معیارهایی که امام علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر برای خدمت به خلق سفارش کرده بودند، در دوران شهیدان رجایی و باهنر مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مدیران دولت یازدهم نیز با بهره‌مندی از منشور مدیریتی مولای متقیان در جهت جلب رضایت مردم گام بردارند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که امام علی(ع) بر شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران توجه ویژه داشته اند، ادامه داد: نباید رابطه‌ها جایگزین ضابطه‌ها شود، طبق سفارش امام علی (ع) باید در انتخاب مسؤولان اصالت شخص را در نظر گرفت و مسؤولانی صادق بر کرسی خدمت نشاند.


آیت الله شبستری با بیان این‌که مردم‌داری، حسن نیت و سابقه، تعهد، تخصص، تدبیر، صداقت، اخلاص و ولایت‌مداری جزو ویژگی های مهم برای یک مدیر مطلوب و موفق در نظام اسلامی است، گفت: مسؤولان کشور باید با الگو و اسوه قرار دادن شهدا در همه دوره ها در راه خدمت خالصانه به کشور و مردم قدم بردارند.


وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از کارگزاران نظام و دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: رهبری بر مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی سفارش کرده اند، با توجه به هجمه گسترده فرهنگی از سوی رسانه‌های غربی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نظام مسوولان در شرایط سخت مدیریتی قرار دارند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی از مدیران توانمند با تکیه بر توان مدیریتی خود و کار جمعی، مستقل از اعتبارات نفتی به اهداف مدیریتی و سازمانی خود می رسند، گفت: شرایط فعلی تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی است، باید به دور از بروکراسی و با تکیه بر مدیریت جهادی به مردم و کشور خدمت کرد.


آیت الله شبستری با تشریح عملکرد دولت در یک سال گذشته اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای نقد عملکرد دولت یازدهم است، البته نباید از کارهای مثبت دولت تدبیر و امید چشم پوشید، اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت و توجه ویژه به حوزه کشاوزی و افزایش تولیدات کشاورزی از اقدامات مثبت دولت جدید است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت از تولید داخلی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل در کشور گفت: ملت در شرایط وخیم اقتصادی در وضعیت نامناسبی امرار و معاش می کنند، چرا مسؤولان بر قیمت اجناس کنترلی ندارند، با کنترل قیمت ها قطعا تورم و رکود اقتصادی را در کشور مهار خواهیم کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که هنوز در مسائل فرهنگی کشور با مشکلات عدیده ای روبه روست، گفت: متاسفانه به مقوله  فرهنگ در کشور عنایت کافی نمی شود ولی باید دقت کرد استقلال فرهنگی بنیان استقلال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است./935/پ202/ج

ارسال نظرات