۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۱۷۶۵۷
استاد حوزه علمیه:

ترس از عذاب و امید به رحمت الهی عامل نجات انسان از گناه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوسف با بیان این که انسان باید در زندگی خود همواره از عذاب الهی بترسد و نسبت به رحمت الهی امیدوار باشد، گفت: ترس از عذاب الهی و امید به رحمت خداوند انسان را از گناه دور کرده و موجب سعادت و خضوع و خشوع آدمی در برابر پروردگار می شود.
عليرضا عزيزي تبلغات اسلامي خوسف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیرضا عزیزی، استاد حوزه علمیه خوسف، پیش از ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان با بیان این که انسان در طول زندگی خود باید از عذاب الهی بترسد و بخاطر همین ترس از عذاب از وسوسه های شیطان و گناه دوری کند و آخرت خود را فدای زندگی دنیوی نکند، گفت: دستور دین و نص صریح آیات قرآن است که انسان را همواره به خوف از عذاب الهی دعوت می کند.

 

وی با بیان این که انسان باید در کنار ترس و خوف از خداوند به رحمت الهی هم امیدوار باشد، افزود: امید به رحمت الهی زندگی را در کام انسان شیرین کرده و موجب می شود انسان پس از گناه به توبه و بخشش خداوند امیدوار باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوسف ادامه داد: کسی که چند عمل حسنه انجام داده دلیل نمی شود که خود را در صدر بهشتیان ببیند و در واقع اعمال خیرش او را مغرور کند زیرا به فرموده امام صادق(ع) چنین انسانی هلاک می‌شود و همچنین کسی که پشت سر هم همیشه گناه می‌کند و می‌گوید خداوند می‌بخشد نمی تواند انتظار بخشش خداوند را داشته باشد زیرا خوف از خداوند حکم می کند که انسان به اعمالش مغرور نشود و همچنین امید به رحمت الهی عامل تکرر در گناه نیست.

 

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: طبق فرموده امام صادق(ع) تنها کسانی نجات پیدا می‌کنند که هم حالت خوف و هم حالت رجا را با هم داشته باشند.

 

وی با بیان این که خداوند در حسابرسی بندگان بسیار دقیق است، افزود: عدالت و حکمت خداوند ایجاب می کند که به صورت دقیق به اعمال بندگان رسیدگی کند برهمین اساس کسی که مادام حق کسی را ضایع کرده و خود را به گناه آلوده نمی کند نمی تواند از خداوند انتظار بخشش داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوسف افزود: ترس مطلق که انسان را از فضل خدا ناامید می کند خود گناه بزرگی و از رحمت خدا ناامید شدن گناه کبیره است بنابراین انسان باید میان خوف و رجا باشد.

 

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان این که باید با امید به فضل خدا عمل صالح انجام داد و همیشه مراقب اعمل خود باشیم که خود را به گناه آلوده نکنیم، افزود: مراقبت بهترین روش برای جلوگیری از ارتکاب به گناه است.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه در جامعه ما بیش از حد ترس از عذاب الهی در میان مردم ترویج شده و همیشه مردم از جهنم و آتش عذاب هراسناک هستند و هنگامی که یک گناه مرتکب شدند فکر می منند جهنمی هستند و به جای توبه راه تکرر در گناه را در پیش می گیرند، افزود: رحمت خداوند از عذاب او بزرگتر بوده و خداوند به انسان توصیه کرده در توبه بر روی باز است و هر وقت توبه کرد و نادم بود مورد بخشش قرار خواهد گرفت./968/پ202/ب4

ارسال نظرات