۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۱۸۲۴۶

همایش ۱۰ هزار نفری فعالان قرآنی آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت همایش ۱۰ هزار نفری قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان در تبریز برگزار خواهد شد.
همايش

حجت‌الاسلام حمید حسن‎جهان، مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری آزمون مرحله دوم طرح «حفظ قرآن» مناطق شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این آزمون 300 نفر از خواهران و برادران در رشته‌های حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء شرکت می‌‎کنند.


وی با بیان این‌که آزمون‎های مرحله دوم از 30 مرداد آغاز و تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گواهی این آزمون تنها مدرک رسمی برای حفاظ است که توسط معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد و رییس سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی امضا شده و نیز از ارزش استخدامی هم برخوردار است.


حجت الاسلام حسن‌جهان با بیان این‌که مدارک اعطاء شده به سطوح سه، دو و یک تقسیم‌بندی خواهند شد، افزود: آزمون مرحله نخست به صورت کتبی در اردیبهشت سال جاری در تبریز برگزار شده بود که هدف از برگزاری آزمون کمک به سازماندهی امور حافظان و دخیل شدن این امور در مجرای استخدام است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از همایش 10 هزار نفری قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان همزمان با دهه کرامت در تبریز خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد شور قرآنی و انگیزه بیشتر در بین جوانان استان، معرفی و تجلیل از زحمات افراد صاحب‌سبک در حوزه‌های مختلف قرآنی و همچنین تجلیل از فعالان قرآنی مناطق دورافتاده و محروم استان است.


حجت الاسلام حسن‌جهان با بیان این‌که دارالقرآن‌الکریم آذربایجان شرقی دارای 24 هزار نفر قرآن‎آموز است، گفت: امسال کیفیت و کمیت کلاس‌های قرآنی افزایش یافته و در بحث صحیح‎خوانی، کیفیت طرح مذکور قابل قبول است و تلاش می‌کنیم تا اولویت هزینه‎کرد فعالیت‌های قرآنی را از مرکز استان و شهرهای بزرگ به روستاها و بخش‎های کوچک هدایت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: از 24 هزار قرآن‌آموز، 15 هزار در حوزه صحیح‌خوانی درحال آموزش هستند و درطرح 1448 برخلاف دوره‌های قبل استقبال خوبی صورت گرفته است؛ به طوری‌که سهمیه دو هزار و 900 نفری استان به سه هزار و 500نفر افزایش یافته است.


مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از آموزش طرح صحیح خوانی برای 30 هزار نفر در سال 93 خبر داد و اظهار داشت: طرح صحیح خوانی قرآن کریم با هدف نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی همزمان با سراسر کشور در سطح استان و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، مؤسسات و خانه های قرآنی در شهرها و روستاها و حتی مناطق عشایری اجرا می‌شود.


حجت الاسلام حسن‌جهان با بیان این‌که استقبال عمومی از همه رده‌های سنی نسبت به این طرح قابل توجه است، ادامه داد: در این طرح قرآن آموزان در 40 جلسه دو ساعته تحت آموزش صحیح خوانی قرار گرفته و پس از موفقیت در آزمون پایانی گواهینامه پایان دوره به ارزش آموزشی 80 ساعت دریافت می‌کنند.


وی شناسایی فعالان قرآنی و صدور 353 مجوز برای موسسات و خانه های قرآنی در سطح استان را از دیگر برنامه های دارالقرآن استان برشمرد و گفت: 298 خانه قرآن در روستاهای استان تأسیس شده که صدور مجوز خانه‌های قرآن مردمی روستایی از جمله وظایف دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان‌ها است./935/ت302/ب

ارسال نظرات