۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۴۲۴
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

بیانات رهبر انقلاب منشوری جامع برای دولت است/ استیضاح وزیر علوم پیام های بسیاری داشت

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه این هفته تهران از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دولتمردان به عنوان منشور جامع اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و نسخه‌ای نجات‌بخش یاد کرد و گفت: دولتی که چنین راهنما و حکیمی داشته باشد و نتواند خودش را تطبیق دهد ورشکسته است و به جایی نخواهد رسید.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته دولت، تقارن نامگذاری این هفته را به نام شهیدان رجایی و باهنر گرامیداشت و با تبریک به دولتمردان به بیان چند توصیه و تذکر به مسؤولان دولت تدبیر و امید پرداخت.

 

وی گفت: دولت‌ها باید وزرای خود را با امتیازات اخلاقی، فداکاریها و ولایتمداری شعوری و عملی که در شهید رجایی و شهید باهنر بود تطبیق دهند؛ افراد قبل از اینکه رییس جمهور یا وزیر باشند بنده خدا باشند، قبل از اینکه صاحب منسب باشند خدمتگزارانی بی ادعا، بی‌تکلف، جان برکف و از خود گذشته برای بندگان خدا باشند.

 

تقدیر از مواضع روشن دولت در مسائل منطقه

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه از کارهای شایسته دولت و در رأس آن مواضع روشنی که در مسائل منطقه و در مورد حماس، عراق، سوریه و زیاده‌خواهی‌هایی که دنیای سلطه و در رأس آنها آمریکای جهانخوار دارد و به تبعیت از رهبر بزرگوار انقلاب مواضع شفاف، روشن و خداپسندی داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 

وی همچنین از وزیر بهداشت و درمان و از دولت نسبت به طرح تأمین سلامت جامعه تقدیر و تشکر کرد و البته چند تذکر به تبعیت از رهبر معظم انقلاب که به تعبیر وی سخنان ایشان در دیدار دولتمردان منشور جامع اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بود، به دولت داد.

 

ضرورت تطبیق عملکرد دولت با مواضع رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دولتی که چنین راهنما و حکیمی داشته باشد و نتواند خودش را تطبیق دهد ورشکسته است و به جایی نخواهد رسید، از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب به عنوان نسخه‌ای نجات‌بخش یاد کرد.

 

وی با بیان اینکه اواخر کار دولت قبلی جزو منتقدهای جدی عملکرد آن بودم اما هیچگاه به دنبال تخریب دولت نبودم، گفت: مسؤولیت اجرایی بسیار سنگین است، اگر دولت ناکارآمد و ناموفق باشد ملت زیان می‌بیند و این برای ما افتخار نیست که دولتی بیاید و از مقام معظم رهبری انتساب دریافت کند، اما ناکارآمد باشد.

 

مشروعیت دولت با رأی ملت و اعمال ولایت

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: رأی ملت را با اعمال ولایت، توجیهی برای مشروعیت کارهای دولتی می‌دانیم و منهای آن اساسا مشروعیت ندارد؛ در عین حال اگر دولت را گرفتار نوسان، تزلزل، سوء رفتار و بداخلاقی ببینیم خدا می‌داند خوشحال نمی‌شویم، بلکه ناراحت می‌شویم و دلمان می‌سوزد.

 

وی افزود: دوست داریم دولت اسلامی، قوه قضائیه اسلامی، قوه مقننه اسلامی در تراز مکتب امیرمؤمنان (ع) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گونه‌ای باشند که اگر امام زمان ما الآن ظهور کند بگوییم این وزرا آنقدر متدین، با ظرفیت، دارای شرح صدر، امین، ولایتمدار و متعبد در برابر ولایت بودند که شایسته است مسؤولیت به دوش آنها باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی سرافرازی کشور و رفع مشکلات مملکت را آرزوی تک تک ملت عنوان و ابراز کرد: گرانی بر دوش جنوب شهری‌ها، پابرهنه ها، شهیدداده‌ها، نیروهای ارزشی، بسیجی‌ها، پاسدارها، جان به کف‌ها و این خیل عظیمی که در مراحل حساس این کشور گره گشا و خط شکن هستند و اشرافیت و وابستگی ندارند، سنگینی می‌کند و نابسامانی‌های فرهنگی انان را می‌رنجاند.

 

رفع مشکلات مردم وظیفه اصلی دولت

وی با بیان اینکه اوضاع فساد اداری و غیراداری خون جگر برای متن مردمی است که زیر پرچم ولایت 36 سال با همه مشکلات مقاومت و دسته و پنجه نرم کرده و صحنه را خالی نکرده‌اند و این پرچم را به اهتزاز نگه داشته‌اند، خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنان را در رأس اولویت‌هایی عنوان کرد که باید دولت احساس کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اساسی‌ترین مسائل مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب پرهیز از دو قطبی کردن جامعه بود، تصریح کرد: فتنه یک زیان، خسارت، بدعت، قانون‌شکنی، هنجارشکنی و ایجاد اختلاف بود و مردم را به جان هم انداخت و از آثار شوم آن دو قطبی شدن جامعه است.

 

وی گفت: انسجام ملی براساس عملکرد دولتی که نتواند اعتماد دینی مردم متدین، مقلد و ولایتمدار را کسب کند نه تنها اعتماد دینی را کسب نکند بلکه ایجاد نگرانی کند، گروهی اینطرف و گروهی آن طرف باشند که در داخل خانه‌ها بگومگو در میان اعضای خانواده صورت گیرد، شکل نخواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دولت باید مانند دولت رجایی و رییس جمهور مانند رجایی صددرصد مجری دستورات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی و قوانین مدون باشد، یادآور شد: برخی دولت‌ها توسعه اقتصاد غربی را در سر می پروراندند دیدید که در نهایت دوام نیاوردند و نتوانستند افکار عمومی را با خود همراه کنند.

 

وی افزود: دولتی آمد که لیبرال دموکراسی بود و به توسعه غربی فکر می‌کرد و هنجارهای جامعه را با خطر مواجه کرد که محبوبیت نداشت، دولتی داشتیم قانونمندار نبود و قانونگریز بود دیدیم که چه کرد، اینها عبرتی برای دولت فعلی است.

 

این استاد اخلاق حوزه توصیه کرد: دولت فعلی به اقتصاد اسلامی، تزریق فرهنگ اسلامی به اقتصاد جامعه، جوانان و رونق بازار فکر کند و بداند که خدمت به مردم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از عبادت‌های برتر است؛ در خدمت مردم متدین باشد که دست خدا با جماعت است.

 

رعایت خط قرمزها و فاصله گرفتن از باندبازی

وی همچنین دولتمردان را به رعایت خط قرمزها و فاصله گرفتن از سیاسی‌بازی توصیه کرد و با اشاره به استیضاح وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسأله استیضاح پیام دارد و باید دولت این پیام را به خوبی دریافت کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مسأله دانشگاه‌ها بسیار مهم است، دانشگاه باید دینمدار، فرهنگ‌مدار و علم‌مدار باشد آنجا نه ستاد تبلیغات انتخاباتی و نه باشگاه سیاسی برای سیاست‌بازها است، باید وزیری متدین، اخلاقی و ولایتمدار بر مسند این وزارتخانه باشد که مردم از آینده جوانهایشان نگران نشوند.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت در رفع مشکلات مردم و دیانت خود، از اینکه از نظر علمی رتبه اول منطقه و در دنیا رتبه شانزدهم بودیم و در مدت یک ساله فعالیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو درجه افت داشتیم، ابراز تأسف کرد و از رییس جمهور خواست وزیری را انتخاب کند که برای همه متدینین سبب خوشحالی شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران در پایان پیروزی مردم غزه را بر رژیم اشغالگر قدس تبریک گفت و با بیان اینکه ورق ننگینی بر پرونده سیاه رژیم کودک کش صهیونیستی اضافه شد و نتیجه‌ای جز منفوریت و شکست بیشتر آنان نداشت، این معجزه را از مقاومت دانست./920/پ201/ج

ارسال نظرات