۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۴۴۲
خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب؛

عرصه مدیریت کشور از فتنه گران احتمالی پاک سازی شود

خبرگزاری رساـ خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دولت مردان مبنی بر خط قرمز بودن فتنه برای نظام اسلامی، تصریح کرد: پس از این فرمان رهبری می باید عرصه مدیریتی کشور از فتنه گران احتمالی پاک سازی شود.
حجت الاسلام رضا نوري - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دیدار اخیر دولت مردان با مقام معظم رهبری و 15 بند توصیه معظم له به مدیران و مسؤولان، از آنها خواست تا این فرمایشات رهبری را نصب العین کرده و آنها را در خدمت به خلق به کار گیرند.

 

وی با یادآوری این که یکی از توصیه های اصلی مقام معظم رهبری در این دیدار خط قرمز بودن فتنه و فتنه گرانی که غائله سال 88 را ایجاد کردند؛ بود، افزود: در توصیه رهبری در این زمینه چند نکته اساسی وجود داشت؛ نخست آن که این خطوط قرمز برای همیشه باقی می مانند و پس از این فرمان نباید کسی راجع به فتنه گران در رسانه ها و دیگر مراکز چانه زنی کرده و برای تطهیر و بازگشت آنها به عرصه مدیریتی کشور تلاش کند.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: نکته دوم این است که هیچ فتنه گری حق گرفتن مسؤولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و باید همه مدیران و مسؤولان ارشد کشور به این نکته مهم توجه کافی داشته باشند.

 

به گفته وی همچنین باید توجه داشت که منظور مقام معظم رهبری از فتنه گران و خط قرمز بودن ورود آنها به عرصه مدیریتی کشور؛ تمامی افراد ناآگاه و فریب خورده ای که در سال 88 به خیابان ها ریختند نیست؛ بلکه مراد رهبری از فتنه گران؛ مدیران اصلی و صحنه گردانان غائله سال 88 است که نباید بار دیگر بر مسند امور قرار گیرند.

 

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: در حال حاضر احساس می شود که در بدنه دولت یازدهم در برخی بخش ها این توصیه مهم رهبری نادیده گرفته شده و شماری از فتنه گران جایگاه های مدیریتی را به دست آورده اند.

 

وی تأکید کرد: با این توصیه اکید رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه می باید عرصه مدیریتی کشور از فتنه گران احتمالی پاک سازی شود.

 

خدمت صادقانه شرط ماندگاری دولت مردان در خاطر ملت است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، به دولت مردان توصیه کرد که این دو شهید بزرگوار را در عرصه خدمات رسانی به خلق سرلوحه خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام نوری با یادآوری برخی از خدمات و تلاش های شهیدان رجایی و باهنر برای اعتلای ایران اسلامی در زمینه های داخلی و خارجی، تصریح کرد: فعالیت های صادقانه و مخلصانه این دو شهید سبب شده تا یاد و خاطر نیک آنها برای همیشه در تاریخ و قلوب مردم ایران ماندگار شود.

 

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی شرط ماندگاری و نیک نامی دولت مردان و مدیران در تاریخ و اذهان مردم مسلمان ایران را خدمت صادقانه و بی منت دانست و افزود: باید مدیران تلاش کنند تا با فعالیت اصولی خود زمینه افزایش سربلندی، عزت، عظمت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عرصه های مختلف فراهم کنند.

 

دهه کرامت فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ دینی است

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به دهه کرامت با بیان این که دهه اول ذی القعده که روز نخست آن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دهم آن فرخنده میلاد امام رضا(ع) است؛ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است، اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای سخن گفتن و برگزاری مراسم های مختلف در مورد عظمت و سیره این دو خواهر و برادر بزرگوار محسوب می شود و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت این دهه به خوبی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که دهه کرامت فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی به شمار می رود، افزود: روز نخست این دهه و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده تا دختران و بانوان جامعه تلاش کنند در زندگی فردی و اجتماعی خود از این بانوی بزرگوار الگو گیرند.

 

به گفته حجت الاسلام نوری حضرت معصومه(س) امام نبود بلکه فردی معمولی بود اما با تزکیه نفس و تهذیب به اندازه ای در معنویت پیشرفت کرد که به مقام عصمت دست یافت و مرتبه شفاعت را بدون شهادت کسب کرد.

 

وی با اشاره به این که حضرت معصومه(س) از سوی امام رضا(ع) به معصومه ملقب شد، اضافه کرد: مقام شفاعت و عظمت حضرت معصومه(س) به اندازه ای رفیع است که اگر هزاران نفر از اهل حاجت و نیاز نیز در جوار حرم مطهر ایشان جمع شوند و حاجت های خود را مطرح کنند؛ باز هم حضرت معصومه(س) شفاعت همه آنها را در نزد خداوند متعال می کند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد به همه مردان و زنان جامعه اسلامی توصیه کرد که در زندگی فردی و اجتماعی خود ائمه معصوم(ع) و نیز بزرگوارانی چون حضرت فاطمه معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.

 

چاره فلسطین مقاومت است نه مذاکره

حجت الاسلام نوری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به پیروزی مردم غزه در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی، ضمن تبریک این پیروزی، اظهار داشت: این که بار دیگر فرهنگ مقاومت و جهاد در برابر تهاجمات و ناملایمات نتیجه مناسبی به بار آورد؛ سسب خوشحالی و مایه مباهات است.

 

به گفته وی فرهنگ جهاد و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی نیز سبب پیروزی ملت ایران شد و در سال های اخیر هم در نبرد جبهه مقاومت با اسراییل غاصب همواره پیروزی را از آن اسلام کرده است.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مردم غزه با فرهنگ جهاد و مقاومت برای سومین بار متوالی در برابر ارتش و رژیم کودکش کش اسراییل به پیروزی رسیدند و اگر چه تعداد زیادی شهید دادند اما سرانجام دشمن غاصب را مجبور به عقب نشینی کردند.

 

وی تصریح کرد: اما در کنار این فرهنگ جهاد و مقاومت گروهی از کسانی که در فلسطین هستند راه مذاکره با غرب را در پیش گرفتند که به هیچ نتیجه ای جز خفت و خواری نرسیدند.

به گفته خطیب موقت نماز جمعه بجنورد بر اساس آیات قرآنی و روایات اسلامی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و بی منطق؛ هیچ زبانی جز مقاومت و مبارزه نتیجه بخش نخواهد بود و به همین دلیل نیز چاره فلسطین تنها مقاومت و جهاد است نه مذاکره.

 

حجت الاسلام نوری در پایان اظهار امیدواری کرد که با هوشیاری و وحدت مسلمانان در برابر دشمنان آشکار خارجی و دشمنان داخلی نظیر گروه تروریستی داعش که ابزار دست دشمنان قسم خورده اسلام هستند؛ مسلمانان بتوانند نقشه های شوم دشمنان برای سرزمین های اسلامی را ناکام گذارند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات