۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۹۴۱۹
بررسی اجلاسیه خبرگان رهبری در برنامه دیروز امروز فردا؛

آیت الله خاتمی: تدابیر رهبری داهیانه، واقع بینانه و منطبق با خط امام بوده است/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی: انتقاد از دولت منصفانه باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی در برنامه دیروز امروز فردا تاکید کرد که طبق گزارش کمیسیون تحقیق خبرگان، تدابیر رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت ایشان واقع بینانه، داهیانه و منطبق با خط حضرت امام بوده است. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز بر لزوم نقد منصفانه عملکرد دولت تاکید کرد.
اجلاس شانزدهم خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جزییات شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری با حضور دو عضو هیات رییسه این مجلس در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 
آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، در ابتدای برنامه زنده دیروز امروز فردا با اشاره به اجلاسیه شانزدهم خبرگان رهبری، درباره فلسفه نشست ها و وظایف مجلس خبرگان رهبری، گفت: انتخاب رهبر به هنگام نیاز و مراقبت بر این که رهبر واجد شرایط بماند دو وظیفه ای است که خبرگان عهده دار آن است.
 
انتخاب آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان انتخاب احسن بود
وی با بیان این که مجلس خبرگان عهده دار کلیدی ترین اصل نظام یعنی رهبری است، گفت: در شرایط بحرانی این مجلس خبرگان رهبری و سرانگشت خبرگان است که گره گشا است، آنچنان که یک نمونه را در انتخاب احسن رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم که همچنان احسن است.
 
وی اضافه کرد: وظیفه دیگر مراقبت است که برخی از آن به عنوان نظارت تعبیر می کنند. رهبری با آغوش باز پذیرفته اند و کمیسیون تحقیق وظیفه خود را انجام می دهد، منتهی نظارت همه جا به معنای مچ گیری است، برخی می گویند چون شما اشکال نمی گیرید پس نظارت ندارید، این گونه نیست، نظارت هست و از حد نصاب هم بالاتر است.
 
آیت الله خاتمی با بیان این که انتظاراتی از مجلس خبرگان وجود دارد که وظیفه حقوقی شان نیست بلکه وظیفه دینی و روحانی بودن شان است، گفت: ما سالیانه دو اجلاس داریم که ناطقین مسائل مهم را مطرح می کنند و مدعوین نیز مسائل مهم کشوری و منطقه ای و بین المللی را مطرح می کنند.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری تصریح کرد: خروجی برجسته این اجلاس ها و بویژه اجلاس اخیر افزایش بصیرت عالمان دین و شخصیت های تاثیرگذار است، در اجلاس اخیر آقای مخبر دزفولی حضوری مؤثر بود و افق جدیدی در مجلس خبرگان روشن شد، همچنین حضور آقای شمخانی که درباره مسائل امنیتی صحبت کردند.
 
وی گفت: این گردهمایی بسیار مفید است و مردم عزیز ما در خطبه ها و دیگر جاها آن را متوجه خواهند شد.
 
مجلس خبرگان تبلور و تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز در این برنامه با بیان این که کمیسیون های مختلف خبرگان در طول سال فعال هستند و جلسات مستمر و مداومی دارند و فعالیت شان به برگزاری دو اجلاس سالانه ختم نمی شود، گفت: تعیین رهبر و اطمینان به تدوام صفات در رهبری دو وظیفه اصلی مجلس خبرگان است.
 
وی با بیان این که اجلاسیه های خبرگان رهبری هر سال دو بار برگزار می شود، گفت: مجلس خبرگان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است؛ این اجلاسیه ها تاکید و تایید دوباره ای بر رهبری رهبر معظم انقلاب است، ایشان بهتر از همیشه برای تداوم فرهنگ انقلاب اسلامی، تعالی و پیشرفت کشور و بصیرت آفرینی در مردم اقدام کرده اند و جلوه آن در بیانیه ها وجود دارد و این خود نوعی اطمینان بخشی است که جایگاه رهبری همچنان ممتاز و کارآمد است که توانسته حرکت انقلاب را تضمین کند.
 
دلایل عدم انتخاب رییس مجلس خبرگان در اجلاسیه شانزدهم و عدم تصویب طرح دو فوریتی
آیت الله خاتمی درباره کسالت آیت الله مهدوی کنی و این که برخی منتظر تعیین ریاست جدید مجلس خبرگان در این اجلاسیه بودند و طرح دو فوریتی در این باره، تصریح کرد: آنچه بنده در گذشته بیان کردم این بود که طبق آیین نامه فوت هر یک از اعضای هیات رییسه خبرگان است، در آن بیماری وجود ندارد، بنابراین بر اساس این آیین نامه حضرت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری هستند و اعلام هم کردیم که در این اجلاس ما انتخاب رییس را نداریم به دلیل این که ضرورت نیست و فلسفه نواب رییس همین است.
 
وی درباره طرح دو فوریتی گفت: مساله این است که اسفندی که فرا خواهد رسید، دو سال هیات رییسه و کل کمیسیون ها به پایان می رسد و طراحان که حدود 21 نفر بودند و در کمیسیون آیین نامه هم بودند که باید در اجلاس آینده سراغ انتخابات برویم نه چیز دیگر.
 
وی یادآورشد: بر این اساس اگر می بینیم یک سال آینده کرایه نمی کند که یک اجلاس را برای یک انتخابات بگیریم و وقت گیر است، همین را ابقا کنیم تا پایان دوره چهارم؛ نکته ای که عزیزان باید به آن توجه کنند این است که همه قوانین خبرگان را خود خبرگان تصویب می کند، این طرح مطرح شد و تاکید شد که اگر قرار است انتخاباتی نداشته باشیم در همین اجلاس مطرح شود.
 
وی اضافه کرد: در نقطه مقابل کسانی که با دو فوریت مخالفت کردند حرف شان این بود که در اجلاس بعدی باید در باره انتخابات بحث کنیم و این هم بخشی از آن است و الزامی نداریم که در این اجلاس مطرح شد.
 
آیت الله خاتمی گفت: در مجموع اکثریت خبرگان فوریتی برای این مساله ندیدند، البته برخی از بزرگانی که به دو فوریت رای ندادند به خود بنده گفتند در اصل آن موافقیم، اما خود من حتی امضا نکردم تا مبادا این ایهام پیش بیاید که عشق به ماندن داریم.
 
در مجلس خبرگان هیچ کس مشتاق جایگاه و مقام نیست
وی با بیان این که در خبرگان هیچ کس مشتاق جایگاهی نیست، تصریح کرد: لکن مساله ای مطرح است که در اجلاس آینده باید مورد بحث قرار دهیم و آن این که انتخاب مجدد لازم است یا لازم نیست چون اصل خبرگان هشت سال و ما چون خواستیم با انتخابات مجلس همزمان شود این کار را کردیم.
 
وی گفت: ما هر سال یک انتخابات در کشور داشتیم و در این مورد نظام تصمیم گرفت نه تنها خبرگان رهبری و قرار شد انتخابات خبرگان با مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
 
تغییر هیات رییسه چه تاثیری در فضای خبرگان دارد؟
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این سؤال که تغییر هیات رییسه چه تاثیری بر خبرگان دارد، گفت: این تحلیل های سیاسی است، اما در فضای خبرگان رییس که جلوه انتخاب شده نمایندگان است باید مقبولیتی در بین مجتهدان، خبرگان، جریان های سیاسی و حوزویان و دلدادگان به انقلاب داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: ما در خبرگان چهره ای مثل مرحوم آقای مشکینی داشتیم که وقتی ایشان کاندیدا می شدند کسی دیگر نامزد نمی شد، آیت الله مهدوی کنی یک چهره ای هستند که علاوه بر فقاهت و جایگاه علمی، چهره ای انقلابی و امتحان پس داده و مقبول در بین حوزه و جریان ها و سلایق مختلف سیاسی هستند.
 
آیت الله مهدوی کنی رییس خبرگان هستند
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآورشد: در انتخاب رییس خبرگان این جهت مورد توجه است، لذا بحث بسیار مهمی هم برای خبرگان و هم برای جریانات دلداده انقلاب و نظام، همه در خبرگان مورد شناخت هستند، لکن در بین خبرگان هم باید بهترین که می تواند نقشی در ریاست و بخش های مختلف ایفا کند انتخاب شوند.
 
وی اضافه کرد: چون دیدگاه ها و نگاه های سیاسی متفاوت است، هر کس با نگاه خود این مسائل برای شان مهم است، اما اعضای خبرگان آنچه انتخاب خواهند کرد و رای خواهند داد، کما این که الان آیت الله مهدوی ریاست خبرگان هستند، مورد احترام قاطبه مردم و روحانیت هستند و خواهند بود.
 
آیت الله خاتمی در ادامه برنامه دیروز امروز فردا، در پاسخ به سؤالی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان کمیسیونی به نام کمیسیون تحقیق دارد که بزرگان خبرگان در آن عضو هستند و این مسؤولیت به عهده آنها است، هر دو سال یکبار این کمیسیون باید گزارش خود را ارائه کند از این که چه کاری در این عرصه صورت دادند.
 
رهبری به خوبی کشور را هدایت و مدیریت کرده اند
آیت الله خاتمی تاکید کرد: در طول مدتی که من در مجلس خبرگان عضو هستم، این کمیسیون هر دو سال گزارش داده است؛ گزارش ها در این سمت وسو بوده است که تدابیر مقام معظم رهبری تدابیری داهیانه، واقع بینانه و منطبق با خط امام راحل عظیم الشان بوده است.
 
وی با بیان این که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در بحران های مختلف در طول مدت زعامت خود سکاندار شایسته این کشور بوده اند، ابراز داشت: اصل 111 قانون اساسی ضرورت تشکیل این کمیسیون را تصریح می کند و در این عرصه نظارت و دقت شایسته شده است و باید خدا را شاکر بر ولی فقیه دیروز و امروز مان باشیم.
 
آیت الله خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه مسیر حضرت امام به فضل خدا در این خط نورانی و صراط مستقیم تمام شرایط بایسته را دارند و سکاندار شایسته این انقلاب هستند و از خدا می خواهیم ایشان را به عنوان ذخیره انقلاب اسلامی با نشاط سالم و موفق بدارد.
 
فرهنگ دغدغه جدی رهبری و دلسوزان نظام است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره تاکید مجلس خبرگان در بیانیه پایانی بر مساله فرهنگ و علت آن، گفت: اصولا مساله فرهنگ به عنوان موضوع مورد دغدغه خبرگان که در نطق های قبل از دستور اکثر نطق ها دغدغه فرهنگی را به عنوان یک محور مطرح کردند در بیانیه پایانی نیز ذکر شد، امسال نیز سال فرهنگ و اقتصاد است.
 
وی بیان کرد: در فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب از جمله عناصری که می تواند اقتدار کشور را تضمین کند، مساله فرهنگ، اقتصاد، علم و فناوری و جمعیت است.
 
وی اضافه کرد: امروز یکی از مسائل مهم مساله تهاجم فرهنگی دشمن است، امروز نظام سلطه و غرب با تمام قوا با پیچیدگی های رسانه ای برای سلطه فرهنگی بر ملت ها در حال تلاش هستند.
 
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: این مساله جلوه های مختلفی در سبک زندگی در برهه های مختلف دارد تا بتوانند فرهنگ خود را بر ملت ها تحمیل کنند، محورهایی که دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین کردند بسیار دقیق بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز یکی از دغدغه های جدی خبرگان و دلسوزان نظام مساله فرهنگ است و تاکیدی که در بیانیه پایانی اجلاس شانزدهم شد در راستای دغدغه های دلسوزان و رهبر معظم انقلاب بود.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسؤولان و دست اندرکاران باید این تهاجم را جدی بگیرند و پادزهر آن همان گونه که رهبری فرمودند تبیین و اقناع است.
 
تاکید خبرگان بر اجرایی شدن دقیق سیاست گذاری های فرهنگی
وی اضافه کرد: طرح ها و سیاست گذاری هایی که آقای دزفولی بیان کردند بسیار خوب بود، منتهی خبرگان تاکید داشتند که این سیاست ها و طرح ها باید اجرایی شود و این مساله به طور جد مورد تاکید و انتظار خبرگان است و امیدواریم در پایان سال شاهد عملکرد خوبی در راستای رفع این دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و دلسوزان باشیم.
 
آیت الله خاتمی نیز در تکمیل بحث حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا گفت تمام تلاش ما در فضای مجازی خواهد بود، شخص اوباما نیز تصریح کرد که دخالت نظامی برای ما هزینه بر است و ما نمی خواهیم از این راه وارد شویم و این یک واقعیت است چه بگویند و چه نگویند.
 
دشمن به دنبال تهی کردن جوامع از درون است
وی اظهار داشت: مساله نظامی و اشغال نظامی مدت ها است که زمان آن گذشته است، دشمنان به دنبال تهی کردن جوامع و ملت ها از درون و از بیت بردن اصالت های آنها هستند، بخش زیادی از هزینه های مقابله با نظام صرف همین فضای مجازی با به راه انداختن شکبه های آنچنانی است تا سبک زندگی ها را به سمت غرب بکشانند و در عرصه باورها و ارزش ها تزلزل ایجاد کنند.
 
آیت الله خاتمی اضافه کرد: نگرانی به این خاطر است که دشمن وارد این میدان شده و باید در این عرصه فکری کرد.
 
آیت الله خاتمی در ادامه برنامه دیروز امروز فردا درباره تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت از دولت و انتقاد از دولت، گفت: قصه ما و دولت همیشه خط ولایت بوده است، ما همراه ولایتیم، معتقدیم که این سخن که رهبری می فرمایند که باید از قوا حمایت شود این یک سخنی است که همراه آن برهان آن نیز وجود دارد.
 
حمایت از دولت به معنای همیشه آفرین و صد آفرین گفتن نیست/ نقد و تذکر منصفانه حمایت از دولت است
وی افزود: اداره یک کشور بزرگ کار آسانی نیست، لذا دولت باید حمایت شود تا بتوانند کار کنند، برخی حمایت را به این تفسیر می کنند که همه اش بگوییم آفرین و صد آفرین، حمایت تنها این نیست، به جای خود حمایت کنیم و به جای خودش نقد سازنده داشته باشیم و در همه دولت های پس از انقلاب ما حامی ناصح بوده ایم؛ از این دولت هم حمایت می کنیم اما دلسوز هم هستیم و اگر جایی ببینیم رخنه ای پیدا می شود تذکر می دهیم و این راه حمایت و خدمت می دانیم.
 
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری هر دو مساله را فرمودند؛ بنابراین هیچ کس حق ندارد دولت را تخریب کند. همچنین دیگر قوا را، اما در عین حال ایراد، انتقاد سازنده اشکالی ندارد، اگر انتقاد سازنده نبود اسم آن تخریب است.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری افزود: رهبری فرمودند دولت در کنترل قیمت ها، تثبیت قیمت ارز و طرح نظام سلامت موفق بوده، درباره فلسطین نیز موضع قابل تقدیر داشته و باید اینها را دید، از سویی دیگر در باره مسائل فرهنگی دغدغه است، هرچند نهادها و دستگاه های مختلفی وظیفه دارند و نباید همه را از دولت خواست، منتهی بستر ساز کارهای فرهنگی می تواند دولت باشد.
 
فضای مجازی پالایش شده می خواهیم
آیت الله خاتمی بیان کرد: فضای مجازی آری، اما پالایش شده؛ هیچ یک از نظام های دنیا راه فضای مجازی را به صورت پالایش نشده بر اساس ارزش های خودشان باز و رها نمی گذارند.
 
انتظار ویژه خبرگان از وزارت علوم/ در معرفی وزیر جدید علوم تسریع شود
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره انتظار خبرگان از وزارت علوم و این که چه ضرورتی در این باره بود که به صورت جزیی خبرگان در این عرصه وارد شود و این مساله را در بیانیه پایانی ذکر کند، گفت: مساله دانشگاه ها به عنوان نهاد کادرساز و آینده ساز کشور بسیار مهم و کلیدی است.
 
این نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: با توجه به مساله دانشگاه ها که محوریت بحث علم و فناوری و اقتدار آفرین و تضمین کننده پیشرفت و رشد کشور است؛ بعد از مساله ای که برای وزارت علوم پیش آمد جلساتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و دغدغه هایی نسبت به مسائل مطرح شده و در مجلس نیز دغدغه های جدی مطرح شده و سبب شد که وزیر علوم رای اعتماد مجدد نگیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: جایگاهی مثل وزارت علوم و دانشگاه با توجه به حساسیتی که دارند می طلبد که دولت محترم نسبت به این وزارت خانه توجه بیشتری داشته باشد. اعضای خبرگان به عنوان دغدغه فرهنگی خود این مساله را به دولت و رییس جمهور توصیه داشتند.
 
وی تاکید کرد: قطعا این کار از سوی دولت انجام خواهد شد، امیدواریم با همان انتظاری که در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با توجه به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها زودتر از سوی دولت به مجلس معرفی شود و مجلس نیز سریعتر بررسی کند تا بتواند این دغدغه ها را رفع کنند و اهداف و سیاست ها را دنبال کنند.
 
نحوه برخورد روحانی در مجلس خبرگان با انتقادات
آیت الله خاتمی درباره تفاوت اجلاسیه خبرگان رهبری با سالیان قبل از ریاست جمهوری آقای روحانی و این که ایشان در برابر انتقادات چه واکنشی داشتند، گفت: آقای دکتر روحانی عکس العملی درباره انتقادها نداشتند، آقای رییس جمهور در خبرگان معمولا پای یکی دو نطق می نشینند و بعد دنبال کارهای دیگر خود در ریاست جمهوری می روند، در این اجلاس یکی از اعضای محترم خبرگان رهبری، یک نطق نسبتا جامعی داشتند همراه با انتقادات فراوان در عرصه مسائل فرهنگی با دادن کدهای مشخص.
 
وی اظهار داشت: رییس جمهور محترم به این نطق گوش دادند و البته واکنشی نداشتند، طبع ریاست جمهوری هم همین است و معروف است که «آلت الرئاسه سعه الصدر» همین که بشنوند اگر وارد است رفع اشکال کنند و اگر وارد نباشد که اقدامی نمی کنند.
 
وی اضافه کرد: من از سعه صدر ایشان تشکر می کنم و خودم را به عنوان یک طلبه و ایشان را به همین سعه صدر و بیشتر توصیه می کنم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه آیا خبرگان تمام قوا را رصد می کند یا دیگر قوا نیز به لحاظ عملکردی رصد می شوند؟ گفت: با توجه به این که آقایان اعضا علمای بلاد هستند و جایگاه علمایی انها اقتضا می کند که پناهگاه مردم باشند و در نطق های شان همه مسائل و مشکلاتی که به آنها می رسد بیان می شود.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در برخی نطق ها دیدگاه هایی درباره صدا و سیما و دیگر دستگاه ها حتی دستگاه قضا و مجلس ممکن است مطرح باشد، این گونه نیست که آقایان خبرگان یک دستگاه و قوه خاص را در نطق ها خطاب قرار دهند و این مساله همان دغدغه های مردم است.
 
وی اضافه کرد: برخی نطق ها همراه با پیشنهاد است که از سوی دبیرخانه برای دستگاه های مختلف ارسال می شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در این دو اجلاس از دو شخصیت دعوت شد تا درباره مسائل فرهنگی و امنیتی و منطقه ای سخنرانی و ارائه گزارش کنند تا نمایندگان خبرگان نیز در جریان دقیق مسائل قرار گیرند.
 
انتقاد باید توام با انصاف باشد
نماینده مردم خرسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که انتقاد کردن باید توام با انصاف باشد، یادآورشد: کار اجرایی به معنای عام آن بسیار سخت است، در دستگاه قضا ما قضات سالم و بسیار خوبی داریم، انتقادها اشکال ندارد اما باید توجه داشت همان گونه که رهبری فرمودند حوزه اجرا همراه با سختی های خاص خود است.
 
آیت الله خاتمی درباره اظهارات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که برخی تصور می کنند باید تسلیم دشمن شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در گذشته هم این فرمایش را تحت عنوان خودباوری ملی مطرح کرده بودند.
 
آیت الله سید احمد خاتمی اظهار داشت: سخن این است که ما در عرصه های مختلف می توانیم نقش آفرین باشیم، اما از زمان مشروطیت و هم امروز و حتی فردا نیز احتمال دارد چنین تفکراتی باشد که افرادی خود را باور ندارند و تصور نمی نکنند می توانیم فرهنگ، سیاست و اقتصاد مستقل داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اینها مرعوب هستند، انقلاب اسلامی نشان داد که این مرعوبیت زمینه ندارد، به ویژه با توجه به هندسه قدرت جدیدی که در حال شکل گیری در جهان است.
 
وی با بیان این که همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نماد قدرت غرب در منطقه رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر از روز نخست به دنبال آتش بود آن هم با ذلت و ارتش چهارم از مقابله با یک گروه شبه نظامی عاجز شدند.
 
قدرت های بیگانه تاب مقاومت در برابر ایستادگی ملت ها را ندارند
آیت الله خاتمی یادآورشد: انقلاب بزرگ اسلامی در این سی و هفت سال نشان داد ما می توانیم در برابر قدرت های مختلف بر پای خود تکیه کنیم، قدرت های بیگانه در مقابل مقاومت ملت ها تاب مقاومت را ندارند.
 
تفاوت دو مکتب انتظار و انظلام
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره موضع گیری خبرگان درباره مذاکرات هسته ای، گفت: مکتب انظلام به دنبال این است که به جوامع بشری بگوید شما نمی توانید؛ انقلاب و فرهنگ ما مکتب انتظار و امید است؛ بنابر این باید امید در دل ملت ها روشن باشد.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: ما ضمن این که آمریکا را تجربه کرده ایم اما هیچ گاه از میز مذاکره غایب نمی شویم چون منطق قوی داریم و حاضریم آن را تبیین و بر آن پافشاری کنیم.
 
وی اضافه کرد: ما از تیم مذاکره حمایت می کنیم، اینها نیروهای انقلاب و بچه های این ملت و به دنبال عزت کشور هستند،اما تاکید می کنیم مواضعی که رهبری فرمودند این است که عزت مندانه کار را دنبال کنند و هرگز به دشمن اعتماد نکنند.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن نمی خواهد آن چیزی که اسباب عزت و اقتدار این ملت عزیز است تحقق یابد، به همین دلیل ما باید از موضع اقتدار و عزت برخورد کنیم.
 
گفتنی است، بر اساس نظر سنجی صورت گرفته پیامکی از مخاطبان برنامه دیروز امروز فردا در پاسخ به این سؤال که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بیشتر روی چه نیازهایی باید تمرکز کنند، بیش از پنجاه درصد به گزینه موضوعات اجتماعی و فرهنگی رای دادند.
 
آیت الله سید احمد خاتمی نیز بعد از اعلام نتایج نظرسنجی برنامه از سوی مجری، اعلام کرد که این نتیجه نشان می دهد ما در بیانیه پایانی به درستی مسائل را مورد اشاره قرار داده ایم. /924/ز502/ج
ارسال نظرات