۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۱۹۶۶۳
استاندار اصفهان:

پیشرفت در سایه مدیریت جهادی به دست می آید

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان شرایط موجود اصفهان را با وجود تمام ظرفیت ها در شأن مردم متدین، شهیدپرور و با خرد این استان ندانست و گفت: با مدیریت و عزم جدی می توان اصفهان را به جایگاه استان تراز اول کشور در سال های ابتدای انقلاب برگرداند.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در کارگاه علمی ـ آموزشی اقتصاد مقاومتی که با حضور رؤسای کمیسیون های چشم انداز، امور نخبگان، زیربنایی و امور تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: اصفهان با تولید 70 درصد از فولاد کشور صنعتی ترین استان به شمار می آید.

 

وی با بیان این که استان اصفهان در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، عنوان رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در پی خشکسالی سال های اخیر در اصفهان  25 درصد از اراضی کشاورزی استان از چرخه تولید خارج شده که مشکلات اجتماعی و سیاسی را در کنار مسائل اقتصادی ایجاد کرده است.

 

زرگرپور ادامه داد: هر سال پنج هزار میلیارد ریال خسارت به دلیل خشکسالی یا واگذاری زیاد منابع آبی به کشاورزی استان وارد می شود.

 

استاندار اصفهان از اصفهان به عنوان نخستین استان کشور در تدوین سند آمایش سرزمین یاد کرد و افزود: در سال های گذشته به دلیل نبود سند آمایش سرزمین، نعمت ها و ظرفیت های بالقوه موجود در این استان به نقمت تبدیل شده است.

 

وی ابراز داشت: شرایط موجود اصفهان با وجود تمام ظرفیت ها در شأن مردم متدین، شهیدپرور و با خرد این استان نیست و با مدیریت و عزم جدی می توان اصفهان را به جایگاه استان تراز اول کشور در سال های ابتدای انقلاب برگرداند.

 

استاندار اصفهان با تأکید بر این که در شرایط موجود نمی تواند صنعت و کشاورزی محور توسعه اصفهان باشد، افزود: در سند آمایش سرزمین استان محور توسعه در بخش های خدمات مالی، پولی، بانکی، فناوری و شرکت های دانش بنیان و گردشگری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به موافقت معاون رییس جمهوری در خصوص تبدیل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به کریدور علم و فناوری کشور، تصریح کرد: این موضوع می تواند نقطه عطفی برای توسعه استان باشد زیرا علم را به ثروت تبدیل خواهد کرد.

 

استاندار اصفهان با بیان این که در 4 ماهه ی ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ورود گردشگران به استان 3 برابر شده است، افزود: گردشگری محور فعالیت های این استان قرار گرفته و در تلاش هستیم که با ایجاد بسترهای مناسب، گردشگری فرهنگی، طبیعی و همچنین توریسم درمانی را در اصفهان رونق دهیم.

 

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه بر این باور هستیم که با عزم جدی و مدیریت جهادی در مسیر اجرای الگوهای اقتصادمقاومتی در استان قدم های بزرگی برداشته شده است و در این راستا مدیریت استان در جلسات هیأت دولت توانسته بخش زیادی از مشکلات استان را حل کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: مردم اصفهان باید به این باور برسند که مدیریت استان پیگیر مطالبات آن ها خواهد بود و مشکلاتی که در طول چند دهه در استان ایجاد شده است در طی چندماه حل نخواهد شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات