۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۹۹۲۴

هشدار آیت الله شبستری نسبت به شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر مذهبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: امروزه برخی شبکه های به ظاهر مذهبی، اما حمایت شده از غرب، خرافه‌گری و قمه زنی را ترویج می دهند تا شیعه را به جهانیان بد معرفی کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار 250 استاد بسیجی برگزیده دانشگاه های سراسر کشور با تأکید بر اهمیت تعقل و عقلانیت در اسلام و آموزه های قرآنی اظهار داشت: امام رضا(ع) می فرماید؛ بهترین دوست آدمی عقل اوست، 49 بار در قرآن واژه عقل به کار رفته که نشان از اهتمام خاص اسلام و متون دینی به مسأله عقلانیت است.


وی با بیان این‌که تعقل و تفقه منشأ همه علوم و اعمال صالحه است، خاطرنشان کرد: مسأله جهاد فرهنگی یکی از مصادیق تعقل است که از سوی سازمان بسیج اساتید برای مقابله با جنگ نرم دشمن به کار گرفته شده است، این اقدام ارزشمند بایستی با مطالعات کارشناسی شده و شناخت صحیح از مخاطبان همراه باشد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مقابله با جنگ نرم دشمنان تنها رسالت دستگاه، نهاد و ارگان خاصی نیست، تصریح کرد: مستکبران شرق و غرب پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی هشت ساله علیه ملت ایران تحمیل کردند که شاید این نظام اسلامی ساقط شود، اما این حمله فیزیکی با درایت رهبری و استقامت ملت بی نتیجه ماند.


امام جمعه تبریز افزود: دشمنان پس از شکست در عرصه جنگ سخت و نظامی، به جنگ نرم روی آوردند که روز به روز نیز حملات فرهنگی خود را تشدید می کنند، باید دانست که لبه تیز نوک پیکان حملات فرهنگی و عقیدتی دشمنان متوجه اصل ولایت مطلقه فقیه است.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که برای مقابله با جنگ نرم باید از نکته نظرات کارشناسان دینی، اجتماعی و فرهنگی استفاده شود، گفت: دشمنان تلاش دارند با تضعیف ارزش ها و جایگزینی اندیشه غربی به جای اندیشه اسلامی، ایران را به سرنوشت آندلس قدیم دچار کنند.


وی با ابراز تأسف از این‌که اخلاق در غرب غروب کرده است، گفت: مجله «نیوزویک» مؤسسه واشنگتن پست آمریکا از بالارفتن آمار مشکلات جنسی نوجوانان آمریکایی، آمار بالای طلاق و خشونت در این کشور گزارش می دهد که همه این مسائل نشأت گرفته از بی توجهی به بنیان خانواده در غرب است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که در صورت بی توجهی به نهاد خانواده، چنین عاقبتی در انتظار آینده کشور است، هشدار داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهند سبک زندگی غربی را از راه نفوذ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ترویج دهند، این در حالیست که بسیاری از خانواده ها فاقد سواد رسانه ای لازم هستند.


امام جمعه تبریز با انتقاد از توجیه برخی ها که ماهواره افزون بر نقاط منفی، نقاط مثبت هم دارد، گفت: ماهواره، ام الفساد است، نقاط مثبت ماهواره یک به هزار است که 999 مورد آن مسموم کننده افکار بوده و قابل کنترل نیست، امروز با هزاران شبکه شبه دینی مواجه هستیم که اقدام به تخریب اعتقادات اصیل شیعی می کنند.


آیت الله شبستری تصریح کرد: امروزه برخی شبکه های به ظاهر مذهبی، اما حمایت شده از غرب، خرافه‌گری و قمه زنی را ترویج می دهند تا شیعه را به جهانیان بد معرفی کنند، هدف اصلی این قبیل از رسانه‌ها تخریب تشیع در دیدگاه جهانیان است، باید آگاه بود و فتنه‌های روز دشمنان را شناخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات