۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۲۰۳۸۸

رایزنی نویسندگان ماهنامه مبلغان در قم

خبرگزاری رسا‌ ـ گردهمایی نویسندگان ماهنامه مبلغان برای بررسی راهکارها تأمین خوراک فکری و فرهنگی مرزبان دین در قم برگزار شد.
همايش نويسندگان ماهنامه مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نویسندگان ماهنامه مبلغان پیش از ظهر امروز، بیستم شهریور ماه در مجتمع صدوق گرد هم آمدند.

 

در این گردهمایی نویسندگان و محققان حوزوی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز حضور داشت.

 

هدف از این همایش بیان راهکارها و پیشنهادات برای پرمحتوا و جذاب شدن مجلات حوزوی به ویژه ماهنامه مبلغان که خوراک فکری و فرهنگی اهل تبلیغ را تأمین می‌کند بود.

 

در پایان مراسم نیز ضمن رونمایی از نرم افزار مجله مبلغان؛ از حجج‌‌الاسلام ملانودی، مهدی پور، پاک نیا تبریزی، مختاری، نوری زنجانی، گلی زوار، اتهم نژاد و فجری تقدیر و تشکر شد.

 

شایان ذکر است،‌ تاکنون 180 شماره از مجله مبلغان منتشر شده و ماهانه 6 هزار تیراژ از این مجله برای استفاده علما، روحانیان، نمایندگان ولی فقیه و دیگر حوزویان به چاپ می‌رسد.

 

در همایش نویسندگان ماهنامه مبلغان حجج‌الاسلام اسماعیلی، ادهم نژاد، عبداللهی، نوری و کریمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

نخست حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی از نویسندگان حوزوی با تأکید بر بیان آموزشهای کاربردی در مجلات حوزوی گفت: حداقل باید یک صفحه را به بیان آموزشهای کاربردی اختصاص دهیم.

 

وی افزود: همچنین بخشی از مجلات حوزوی به ویژه ماهنامه مبلغان را به بیان مطالب مبلغان موفق قرار دهیم؛ باید در این زمینه نیاز سنجی کنیم؛ باید مطالب مجله گفتنی باشد نه خواندنی.

 

حجت‌الاسلام اتهم نژاد، محقق و نویسنده از ماهنامه مبلغان به عنوان مجله‌ای موفق در حوزه نام برد و بیان داشت: باید از نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای تقویت و پرمحتوا کردن مجله مبلغان بهره برد.

 

وی تصریح کرد: تنوع و دست بندی مناسب مطالب از نقاط قوت این مجله است؛‌ مجله مبلغان باید خوراک فکری و فرهنگی مبلغان را تأمین کنند؛ البته باید سنتی باقی مانده و به سمت مجلات دانشگاه و علمی نرود.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی، نویسنده حوزوی نیز با تأکید بر توجه ویژه به مدیریت، محتوا و ساختار مجالات حوزوی اظهار داشت: محتوا مجلات حوزوی باید به عنوان کلاس درس برای قشر فرهیخته باشد.

 

وی تأکید کرد: اکنون در عصر دهکده جهانی زندگی می‌کنیم که تبلیغ نقش فرهنگ سازی را دارد؛ در این فضا دشمنان از تکنولوژی مختلف برای ابراز دشمنی خود استفاده می‌کنند، ما نیز باید برای مقابله با آن‌ها به سمت استفاده حداکثری از امکانات و پیشرفت‌ها حرکت کنیم.

 

نویسنده حوزوی با بیان این‌که مخاطبان مجله مبلغان عموم افراد نیستند، بیان داشت: رویکرد اصلی مقالات حوزوی باید مهارت محورانه باشد.

 

وی ادامه داد: تنها نباید به نویسندگان اکتفا کنیم بلکه می‌توانیم از مقالات مبلغان موفق نیز در مجالات بهره برد؛ مجله مبلغان باید کارگاه درسی باشد نه کلاس درس.

 

حجت‌الاسلام نوری از نویسندگان حوزوی با تأکید بر این‌که ماهنامه مبلغان باید برای تعداد زیادی از طلاب ارسال شود، خواستار وسعت بخشیدن به دامنه فعالیت این ماهنامه شد.

 

حجت‌الاسلام کریمی نیز به عنوان آخرین سخنران خواستار بیان مطالب آسیب شناسانه و ریشه‌یابانه در مجالات حوزوی شد./993/پ202/ی

ارسال نظرات