۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۶۳۹
آیت الله حیدری:

فعالیت‌های فرهنگی باید بر مدار دین باشد/ اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد مقابله با تحریم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که همه باید ارزش‌های اسلامی را محور فعالیت‌های خود در عرصه فرهنگ قرار دهند، گفت: همچنین باید در مقابل تهاجم فرهنگی موضع گیری به جایی داشته باشیم.
آيت الله محسن حيدري آيت الله محسن حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره به چالش کشیده شدن نظام حاکم بر جهان از سوی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قرائن و علائم زیادی در این زمینه وجود دارد؛ در این راستا وظیفه ما این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کنیم.


وی بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب به تبیین عوامل مهم برای تقویت نظام پرداخت و گفت: بحث فرهنگ، اقتصاد، جمعیت و وحدت چهار موضوع مهمی است که ایشان نیز در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری به آن تأکید فرمودند.


امام جمعه موقت اهواز مقصود رهبر معظم انقلاب از فرهنگ را فرهنگ اصیل اسلامی دانست و بیان داشت: ارزش‌های اسلامی باید محور و مدار فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد؛ در برابر فرهنگ‌های وارداتی و تهاجمات غرب باید موضع گیری به جا داشته باشیم؛ نقاط قوت فرهنگی را مورد ملاحظه قرار دهیم تا در جامعه نهادینه شود.


دبیر شوارای عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که باید فرهنگ، معیارها و ارزش‌گذاری‌های اسلامی مد نظر همگان باشد، گفت: هم مسؤولان کشور و هم عامه مردم باید به این نکته مهم توجه داشته باشند.


نگاه به درون داشتن روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی است
متولی مدرسه علمیه الغدیر نگاه به درون داشتن را مسأله مهمی در بحث اقتصاد دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح فرمودند تنها راهبرد مقابله با تحریم‌ها است و روح آن به مسأله نگاه به درون بر می گردد.


آیت الله حیدری در توضیح اقتصاد مقاومتی گفت: تولید و صادرات غیر نفتی باید محور فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد و وابستگی کشور به نفت کمتر شود تا بتوانیم به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستیم؛ اگر به این نتیجه رسیدیم، در آینده حتی هزار بار بیش‌تر از این تحریم‌‌مان کنند هیچ تأثیری بر روی اقتصاد ما نخواهد گذاشت.


وی با بیان این که نتیجه نگاه به بیرون وابستگی همیشگی است، اظهار داشت: در این صورت مردم و مسؤولان حالت وابسته بودن پیدا خواهند کرد و با کوچک‌ترین تحریمی اقتصاد کشور فلج خواهد شد؛ مقصود از تقویت اقتصاد اعمال راهبرد نگاه به درون است.


سیاست رشد متعادل جمعیت باید جایگزین سیاست‌های غلط گذشته شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با بحث جمعیت، گفت: جمعیتی که اکنون داریم بر اثر سیاست غلطی که در دو سه دهه اخیر حاکم بود موجب کنترل جمعیت و رشد منفی آن شد که این امر عواقب وحشتناکی خواهد داشت.


امام جمعه موقت اهواز افزود: با ادامه این روند در آینده بحران پیری را در پیش خواهیم داشت و چنین جمعیتی هرگز نمی تواند از حیثیت و کیان خود در برابر اجانب دفاع کند، کار مولد و مثبتی انجام نخواهد داد و فقط متکی به دیگران است؛ برای برون رفت از این خطر تنها راه بازنگری در سیاست‌های غلط جمعیتی و تدوین سیاست‌های جدید در زمینه رشد متعادل جمعیت است؛ یکی از راه‌های تقویت نظام، حل مسأله جمعیت است.


انقلاب اسلامی مبانی فکری، قدرت سیاسی و نظامی غرب را به چالش کشیده است

دبیر شوارای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به افول قدرت سطه گران غربی، گفت: نظام غربی بعد از جنگ‌های جهانی دوم و سوم به تدریج سایه‌اش را بر کل دنیا گسترانید؛ این امر بر دو پایه ارزشی، فکری و عملی که در برگیرنده بعد سیاسی و نظامی است، شکل گرفت.


متولی مدرسه علمیه الغدیر با بیان این که در حال حاضر نظام سلطه در هر دو حیث از سوی انقلاب اسلامی ما به چالش کشیده شده است، خاطرنشان کرد: نظام سلطه یکسری ارزش‌هایی را مطرح می کرد که از جمله آنها یکدست شدن نظام حاکم بر جهان، تبعیت همه کشورها از این روند، گره زدن همه چیز به غرب و فلسفه اومانیسم و این که اگر کسی می خواهد زنده بماند و زندگی کند باید وابسته باشد.


آیت الله حیدری ادامه داد: انقلاب اسلامی آمد و به روش فکری حاکم دست رد زد و بازگشت دوباره‌ای به فلسفه الهی داشت و نفی شرق و غرب را مطرح کرد؛ شعار«نه شرقی و نه غربی» ارزش‌های حاکم نظام سلطه‌گر آمریکا، غربی‌ها را به چالش کشید و بحث مادی‌گرایی و نگریستن به همه مسائل از زاویه نگاه آمریکا و صهیونیست را رد کرد.


بیداری اسلامی«نه»بزرگی به ارزش‌های تحمیلی نظام سلطه است
وی با بیان این که انقلاب ما ارزش‌های نوینی را بر پایه ارزش‌های اسلامی مطرح کرده است، گفت: این مطلب مورد پذیرش ملت‌های جهان قرار گرفت؛ خوشبختانه بیداری اسلامی که در میان کشورهای اسلامی به راه افتاده است یک«نه»بزرگ به ارزش‌های حاکم از طریق نظام سلطه است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بیداری اسلامی به زیر کشیدن نظام‌های وابسته به غرب بود و اتفاقاتی که در مصر، تونس، یمن و جاهای دیگر افتاد یکی دیگر از نشانه‌های به چالش کشیده شدن نظام سلطه در بعد سیاسی است.


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اعتراض‌ها و شورش هایی که در کشور آمریکا به راه افتاده است، اظهار داشت: همه این اتفاقات حاکی از آن است که جامعه جهانی تحت تأثیر این ارزش‌گذاری‌های نوین انقلاب اسلامی، قرار گرفته است.


دبیر شوارای عالی حوزه علمیه خوزستان پیروزی مقاوت لبنان و غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را نمونه‌های واضحی از افول قدرت نظامی غرب دانست و گفت: طبق نظر سلطه‌گران غربی هیچ کس نمی تواند در مقابل ارتش اسرائیل بایستد، نشانه آن را نیز جنگ شش روزه کشورهای عربی با اسرائیل می دانند اما جنگ‌های 33، 8، 22 و 50 روزه این معادله را برهم زد./928/ت301/ج

 

ارسال نظرات