۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۲۰۷۰۱
آیت الله شبستری در افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز:

مردم تبریز به گواه تاریخ همواره در برابر دشمنان استوار بوده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز گفت: مردم تبریز به گواه تاریخ همواره در مواجهه با دشمنان استوار بوده اند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز که در محوطه پارک ائل گلی با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی متعهد، مواهب طبیعی، رهبری قدرتمند، قوانین و ... از جمله عوامل افقتدار ملی محسوب می شوند.

 


وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه یاسین گفت: توجه به نیروی انسانی متعهد همواره مورد تأکید آموزه های دینی بوده و در متون اسلامی نیز بدان اشاره شده است، به اعتبار انسان‌های متعهد و مقاوم بوده که تبریز و آذربایجان در طول تاریخ در مقابله با هجمه های دشمنان ایران اسلامی ایستادگی کرده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مردم تبریز به گواه تاریخ همواره در مواجهه با دشمنان استوار بوده اند، خاطرنشان کرد: از جریان مغول و ایلخانان گرفته تا نهضت مشروطه تبریز سابقه درخشانی داشته، مردم این دیار مشروطه مشروعه را تأکید کردند و علمای این شهر در این عرصه مجاهدت کردند.

 


وی با اشاره مجاهدت مردم تبریز در مقابل دشمنان ادامه داد: در سال 24 که این شهر یک سال به دست همسایگان شمالی اشغال شد، مجاهدان و علمای تبریز با مبارزات بی‌وقفه اجازه ندادند تا آذربایجان از ایران جدا و این کشور تجزیه شود، آذربایجان همواره جزو ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

 


آیت الله شبستری ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی ایران، مردم تبریز پیشرو و پیشگام نهضت اسلامی ملت ایران بودند، البته بعد از انقلاب نیز آذربایجان و رزمندگان سلحشور لشکر 31 عاشورا نقش تأثیرگذاری در دفاع از مرزهای کشور در مواجهه با دشمنان بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تبریز همواره شهر اولین‌ها بوده است، گفت: اگر مردم سراسر کشور در جریان فتنه 88 روز نهم دی قیام کردند، مردم تبریز یک روز زودتر یعنی 8 دی به خیابان ها ریختند و علیه فتنه‌گران قیام کردند و موجب تحریک مردم دیگر مناطق کشور برای دفاع از کیان نظام اسلامی شدند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تبریز مهد پرورش علمای بزرگ در طول تاریخ بوده است، گفت: علمای بنامی از این خطه منشاء خدمات بزرگی بوده اند، علامه طباطبایی‌ها، امینی‌ها و جعفری‌ها از این دیار برخواسته اند که خدمات ارزشمندی به عالم تشیع داشته اند.

 


وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ آذربایجان سر ایران است، اظهار داشت: آذربایجان و تبریز نه به لحاظ جغرافیایی بلکه به لحاظ این‌که مغز متفکر ایران اسلامی بوده و است، به عنوان سر ایران شناخته می شود، این شهر همواره باید شهر اولین ها باشد و این روند تداوم داشته باشد.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که تبریز از هر جهت به ویژه ولایت‌مداری شهر اولین‌هاست، افزود: عشق مردم آذربایجان به امیرمومنان(ع) و اولاد طاهرش زبانزد عام و خاص است، همین روحیه شهر تبریز را سرافراز کرده است، باید شکرگزار ولایت و امنیت خود باشیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات