۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۸۵۸
حجت‏الاسلام پژمان‏فر:

اظهارات رییس جمهور درباره فرهنگ نوعی فرار به جلو است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که اگر حوزه متولی مسائل فرهنگی است چرا به بخش‏های دیگر بودجه فرهنگی می‏دهند، گفت: این بخش‏های فرهنگی بودجه‏ها و اعتباراتی را برای انجام سیاسیت‏های فرهنگی دولت دریافت می‏کنند ولی می‏بینیم که در این عرصه مسأله ساز می‏شوند و باید دولت این بخش ها را هم به مردم معرفی کند.
حجت الاسلام پژمان فر

حجت‏الاسلام نصرالله پژمان‏فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اظهارات اخیر مسؤولان مبنی بر این‏که حوزه‏های علمیه و علما متولی مسائل فرهنگی هستند، گفت: فرافکنی کردن در مسائل کشور و به ویژه مسائل فرهنگی جلوه خوبی برای دولت ندارد.

وی با بیان این‏که اگر حوزه متولی مسائل فرهنگی است چرا به بخش‏های دیگر بودجه فرهنگی می‏دهند، ابراز داشت: این بخش‏های فرهنگی بودجه‏ها و اعتباراتی را برای انجام سیاست‏های فرهنگی دولت دریافت می‏کنند ولی می‏بینیم که در این عرصه مسأله ساز می‏شوند و باید دولت این بخش ها را هم به مردم معرفی کند.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر با اشاره به این‏که اظهارات رییس جمهور نوعی فرار کردن به جلو در مسائل فرهنگی است، اظهار داشت: امروزه دستگاه‏های مختلف مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما اعتباراتی در رابطه با این عرصه دریافت می‏کنند و باید ببینیم چه نقشی را در رابطه با ایجاد یک فرهنگ صحیح و دینی در جامعه ایفا کرده‏اند و باید این دستگاه‏ها پاسخ‏گو باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که امروز حوزه‏های علمیه بالاترین قدم‏ها را در ارتباط با مباحث فرهنگی و اصلاح ادبیات انقلاب اسلامی داشتند و دارند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همین طلبه‏های شجاع مانند شهید ردانی پور و شهید میثمی بودند که مسؤولیت‏های مهمی را در جنگ ایفا میکردند و توانستند با حضور خود موج گسترده‏ای را در گروه‏ها و لایه‏های مختلف مردم برای حضور در جنگ فراهم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‏که روحانیت و حوزه علمیه نسبت به جمعیت بالاترین آمار شهدای دفاع مقدس را دارا هستند، تصریح کرد: اگر این گروه در ارتباط با دفاع مقدس نقش آفرینی نمی‏کردند مشخص نبود مسیر دفاع مقدس به چه مقصدی باشد و چه شرایطی پیش آید.

وی با تأکید بر این‏که حوزه علمیه در همه عرصه‏ها نقش خوب و حساسی را ایفا کرده است، اظهار داشت: اگر دولت ادعای این را دارد که حوزه علمیه متولی فرهنگ است آیا خود برای این امر زیر ساختی را فراهم کرده است یا نه، و باید شفاف سازی کند چقدر به حوزه در راستای تربیت نیروی انسانی کمک کرده است.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر در پایان با بیان این‏که امروز سینما بیشترین آسیب را  به فرهنگ انقلاب اسلامی وارد کرده است، ابراز داشت: چرا کسی از متولیان سینما و تئاتر و مجموعه هایی که با فعالیت خود به فرهنگ ناب و اسلامی انقلاب ضربه می‏زنند سوال نمی‏کند و این‏که امروز به حوزه علمیه در عرصه فرهنگ حمله می‏شود برای پوشاندن ضعف خود است و آنها با این حاشیه سازی‏ها درصدد فرار کردن از میز محاکمه برای پاسخ ندادن هستند./922/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات