۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۲۱۰۷۳
حجت‌الاسلام سقای‌ بی‌ریا:

ایران برای مبارزه با تروریسم نیازی به همراهی با آمریکا ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ادعای آمریکا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش را دام و نوعی فتنه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار همپیمانان خود به مبارزه واقعی با تروریست ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

حجت‌الاسلام محمد ناصر سقای ‌بی‌ریا، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گروهک تروریستی داعش را مولود غرب به ویژه آمریکا دانست و گفت: حتی رسانه‌های غربی نیز این موضوع را بیان می‌کنند.

 

وی افزود: مستکبران همواره برای قهرمان نشان دادن خود گروهی تندرو و تروریستی را با حمایت همه جانبه به وجود آورده و به جان مسلمانان می‌اندازند، در نهایت نیز برای قهرمان نشان دادن خود ادعای مبارزه با آنها را بیان می‌کنند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در عدم پیوستن به ائتلاف مبارزه با داعش نیز بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران کار خوبی انجام داد که به این ائتلاف ملحق نشد؛‌ چرا که این یک دام است.

 

وی تصریح کرد: هر چند داعشی‌ها تروریست هستند ولی باید بدانیم که تشکیل این ائتلاف و رفتن زیر سایه پرچم آمریکا برای انجام کاری نوعی فتنه است و اینها روزی رسوا خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا تأکید کرد: ما نباید در این موضوع وارد شده و دخالت کنیم؛ راه ما روشن است و جمهوری اسلامی ایران در عمل به عراق و سوریه کمک می‌کند؛ از این‌رو نیازی نیست به این ائتلاف آمریکایی بپیوندیم.

 

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها تنها به دنبال منافع و اهداف خاص خود هستند؛ یادمان نرفته که در زمان صدام تا پشت درواز‌های بغداد آمدند ولی گفتند که نابود کردن صدام به مصلحت آمریکا نیست.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تضعیف حکومت سوریه، دخالت در امور داخلی عراق و برگشت آمریکایی‌ها به منطقه را از جمله اهداف پشت پرده آمریکا برای مبارزه با داعش برشمرد و عنوان کرد: ما نباید به این هدف کمک کنیم، بلکه با هم‌پیمانان خود مسیر درست مبارزه با تروریست را ادامه دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده آمریکایی‌ها می‌خواهند عملیاتی ایذایی را نسبت به داعش انجام دهند، ولی این گروهک به حیات خود ادامه داده و همانند استخوانی لای زخم باقی بماند تا آمریکایی‌ها بتوانند اهداف پشت پرده خود که تضعیف مبارزان واقعی با تروریست است را اجرایی کرده و جای پای خود را برای بازگشت به منطقه و ایجاد پایگاه‌هایشان محکم کنند./993/ت302/ج

ارسال نظرات