۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۱۱۷۷
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

مدیریت داخل منزل رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ وی با بیان این‌که پس از انقلاب، شاهد پدیده آقازادگی در عرصه حکومت‌داری و امتیازات اقتصادی کشور بودیم، گفت: یکی از حساسیت‌های حضرت آقا، انتخاب دامادهای خود بود و یکی از شروط اساسی خود را عدم ورود به فعالیت‌های اقتصادی بیان می‌کردند. این همان مدیریت منزلی بود که برخی از مسؤولین توان مدیریت آن را نداشتند و آن شد که مردم عواقب آن را دیدند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود اندرزگو، استاد حوزه علمیه با اشاره به اثر الگوسازی در نظام اسلامی، گفت: یکی از برکات شناساندن صحیح شخصیت‌هایی همانند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نخبگان و جامعه، الگوسازی بین جوانان به خصوص حوزویان است تا نقش اثردهی به جریان انقلاب را برعهده گیرند.

 

ماجرای تصویربرداری زندگی خصوصی حضرت آقا

وی خاطره‌ای از حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی، کارشناس برنامه تلویزیونی اخلاق در خانواده، در مورد خودداری حضرت آقا از به تصویر کشیدن زندگی خصوصی خودشان را مورد توجه قرار داد و افزود: وی از حضرت آقا درخواست کرده بود که از زندگی خصوصی ایشان فیلم‌برداری شود تا مردم زندگی رییس‌جمهور کشورشان را ببینند که با این پاسخ معظم‌له روبه‌رو شدند «من حرفی ندارم، ولی احساس می‌کنم که اگر مردم زندگی رییس‌جمهور خود را ببینند، باور نکنند که زندگی من به آن شکل است».

 

این استاد حوزه با بیان این که ایشان همان سادگی که در زندگی طلبگی داشتند، اکنون نیز دارا هستند، افزود: ایشان مراقبت بسیاری به مسائل معیشتی خود دارند تا از سادگی خارج نشود، به گونه‌ای که فرزندان ایشان نیز در دوران تحصیل، ظاهر و رویه‌ای ساده ولی در عین حال خلق و مشی نیکو داشتند و اکنون نیز در جامعه بدین‌گونه شناخته می‌شوند.

 

بار سنگین طلاب در مواجهه با تئوری تخریب رهبری

وی هدف تئوریسین‌های نخبه آمریکا در جریانات انقلاب و پس از آن را تخریب جایگاه رهبری دانست و ابراز کرد: وظیفه طلاب در مواجهه با این دسیسه‌های روزافزون کشف منش و روش مقام معظم رهبری در زندگی شخصی و سیاسی‌شان است تا الگوسازی مناسبی برای قشر جوان جامعه انجام دهند و ابهامات شناخت شخصیت ایشان را از بین ببرند.

 

حجت‌الاسلام اندرزگو با اظهار این که دشمن نیز ابراز به نبود حتی یک نقطه خاکستری مالی در زندگی ایشان دارد، حال چگونه امکان دارد که ایشان را به نقطه سیاه مالی متهم کرد، ابراز کرد: اکنون، ولایت و مدیریت فقیه در جامعه، الگوی موفق در جهان اسلام شمرده می‌شود. طلاب غیرایرانی باید بتوانند با حوزه مدیریت سیاسی اجتماعی ولایت‌فقیه بیشتر آشنا شوند، که در کشور خودشان تأثیر بسیاری می‌تواند داشته باشد.

 

وقتی که طلاب غیرایرانی با نام و یاد امام راحل، مسلمان و مبلغ گشتند

این فرهیخته حوزه، با اشاره به بیان معروف مقام معظم رهبری «انقلاب اسلامی ایران با نام امام خمینی در دنیا شناخته می شود»، ادامه داد: برخی از طلاب جامعةالمصطفی که در ابتدا شیعه و حتی مسلمان نیز نبودند، وقتی با نام و یاد و رسم بزرگ‌مردی همچون نام امام خمینی(ره) آشنا گشتند، به این فیض نائل و از مبلغان دینی شدند.

 

شما تا چه اندازه از حضرت آقا تبعیت می‌کنید؟

وی با بیان این که مدیریت مقام معظم رهبری در خارج از کشور، کمتر از داخل کشور نمود ندارد، افزود: مبلغانی که تجربه حضور در خارج از کشور دارند، به نیکی می‌دانند که یکی از دغدغه‌های طلابی که از خارج وارد ایران می‌شوند، آن است که تبعیت از رهبری در داخل ایران تا چه اندازه است و همواره از شخصیت‌های مورد علاقه خود می‌پرسند شما تا چه اندازه از حضرت آقا تبعیت می‌کنید.

 

حجت‌الاسلام اندرزگو، با اشاره به نمونه بارز تأثیرگذاری ولی‌فقیه در خارج از کشور، اظهار کرد: پایه‌گذار روز قدس، ولی‌فقیه است. این تأثیرگذاری تا به آن اندازه است که مردم کشورهای نزدیک و دوردست در جای جای قاره‌های جهان در این روز در خیابان‌ها حاضر می‌شوند و دم از آرمان‌های اسلامی و فلسطین در این روز می‌زنند.

 

مدیریت داخل منزل حضرت آقا

وی با ابراز این که پس از انقلاب، شاهد پدیده آقازادگی در عرصه حکومت‌داری و امتیازات اقتصادی کشور بودیم، اظهار کرد: یکی از حساسیت‌های حضرت آقا، انتخاب دامادهای خود بود و یکی از شروط اساسی خود را عدم ورود به فعالیت‌های اقتصادی بیان می‌کردند. این همان مدیریت منزلی بود که برخی از مسؤولین توان مدیریت آن را نداشتند و آن شد که مردم عواقب آن را دیدند.

 

تقابل نخبگان و مردم در فتنه 88

این استاد حوزه، با تأکید به این که در روایات اسلامی، وظیفه مردم نسبت به والیان جامعه اسلامی تبعیت محض است، خاطرنشان کرد: در بحث تبعیت از رهبری، مسؤولان باید جلوتر از مردم به این وظیفه خود جامه عمل پوشند، اما در فتنه 88 به عیان دیدیم که مسؤولان و خواص درس خود را به نیکی پس ندادند، اما از طرف مقابل این مردم و عوام بودند که سربلند از این آزمون بزرگ بیرون آمدند.

 

وی حساسیت و تقید مقام معظم رهبری به مسایل معنوی و وظایف دینی را قابل تأمل و الگو دانست و ادامه داد: به درستی که معظم‌له شاهد مستقیم این آیه «المومن ینظرُ بنور الله» هستند. اگر مؤمنی در مسیر بندگی قرار گیرد، مدیریت، سیاست، بینش، سخن و گفتارش نیز الهی می‌گردد.

 

از اسلحه به دست گرفتن شهید اندرزگو تا نماز جماعت ایشان

این فرهیخته حوزوی، با اشاره به خاطره‌ای از شهید سید علی اندرزگو و ارادت ایشان نسبت به حضرت آقا، افزود: منزل ما در مشهد در همسایگی منزل مقام معظم رهبری بود. شهید اندرزگو نیز نسبت به خود حضرت آقا خیلی حساس بودند و مادرم می‌گفت که این حساسیت تا به آنجا بود که یک روز شهید را دیدم که اسلحه بر دست گرفته و با نگرانی قدم می‌زندند و می‌گفتند چون ساواک به منزل حضرت آقا هجوم برده، بروم چند تا از این ساواکی‌ها را بزنم که سید را اذیت نکنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: به گواه مادرم، شهید اندرزگو در مشهد مقدس آن زمان، که پایگاه مبارزین و هم پایگاه شخصیت‌های همراه با رژیم طاغوت بود، نماز جماعت را تنها به امامت مقام معظم رهبری به جای می‌آوردند./907/د101/ج

 

منبع: مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی

 

ارسال نظرات