۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۵۸۸
رییس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور خبر داد:

اجرای طرح شناسایی محققین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان ها

خبرگزاری رساـ رییس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور از اجرای طرح شناسایی محققین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در 31 استان سراسر کشور خبرداد.
محمد قاسمي پور رئيس دفتر فرهنگ و مطالعات پايداري حوزه هنري کشور

محمد قاسمی پور، رییس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور در حاشیه نخستین دوره تخصصی کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی محققین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان های سراسر کشور و برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب طرحی شبیه راهیان نور و بازدید آنها از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس، آموزش ویژه ای برای آنها در پاییز امسال برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که به طور متوسط در هر استانی 10 محقق فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر بین 300 تا 350 محقق در دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ادارات کل استان ها فعالیت دارند.

 

 قاسمی پور یاد آورشد: در استان اصفهان نزدیک به 50 کار تحقیقی توسط 40 تا 50 محقق در استان اصفهان در حال انجام است.

 

وی در ادامه نخستین دوره تخصصی کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کاشان را بیست و نهمین کارگاه تخصصی آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس درکشور اعلام کرد و گفت: بیست و هشتمین دوره این کارگاه در استان گلستان برگزار شد.

 

رییس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور گردآوری و تهیه خاطرات ایثارگران، بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس را از مهم ترین اهداف برگزاری دوره تخصصی کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: استفاده از شیوه و متد علمی درکارگاه های آموزشی می تواند گنجینه خاطرات و گنجینه آرشیوی منظم و خوبی را ثبت و ضبط نماید.

 

قاسمی پور بر ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: یکی از راه های ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس برگزاری دوره های تخصصی آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس برای نیروهای علاقه مند و اهل تحقیق و پژوهش و همچنین خاطرات انقلابیون و دفاع مقدس است که در اولویت کار دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور قرار دارد.

 

وی افزود: در دوره های تخصصی آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس دو نسل جدید و جوان تشنه و علاقه مند و با انگیزه به آشنایی با انقلاب و دفاع مقدس و نسل دوم پیشکسوتانی هستند که در انقلاب و یا دفاع مقدس حضور داشته و نقش آفرین بودند و امروز به دنبال علنی کردن و اجتماعی کردن خاطرات خود هستند.  

 

به گفته وی بعد از آموزش ها و فعال شدن نیرو ها تلاش می شود تا ضمن پیگیری فعالیت های آنها، کارهای آنها نقد و بررسی و کارشناسی شود چرا که بدنه پژوهشگران دفاتر استانی بر آمده از دوره های آموزشی است که هیچ تعصبی نیز وجود ندارد حتما برای حوزه کار کنند، همین که در راستای حفظ و ثبت و ضبط خاطرات و فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تلاش کنند ارزشمند خواهد بود.  

 

وی با اشاره به تأسیس 31 دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری در 31 استان کشور گفت: در حال حاضر تجهیز و تقویت دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری در مراکز استان ها در اولویت است. 

 

رییس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور با اشاره به این که دفاتر استانی فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ازسال 89  به بعدتأسیس شدند گفت: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل استان اصفهان یکی از با قدمت ترین دفاتر استان های کشور است.

 

لازم به توضیح است، نخستین دوره تخصصی کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کاشان جمعه 28 شهریور در سالن اجتماعات دکترقریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./1307/ت303/ب

ارسال نظرات