۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۱۶۸۲
با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه؛

دانش آموختگان جامعةالمصطفی سوگند یاد کردند

خبرگزاری رسا ـ دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی العالمیه با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و در راستای ابلاغ ندای حیات‌بخش دین و احیای تمدن اسلامی، سوگند یاد کردند.
سوگندنامه دانش‌آموختگي المصطفي

به گزارش خبرگزاری رسا، طلاب و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی به عنوان «سفیران نور» که از گوشه و کنار دنیا برای فراگیری علوم دینی و نشر معارف اهل‌بیت(ع) ترک وطن کرده و به ایران اسلامی آمده‌اند، پس از پایان تحصیل، سوگند یاد می‌کنند که به عنوان سربازی فداکار، دانش و توان خود را در راه ابلاغ ندای حیات‌بخش دین و احیای تمدن اسلامی به کار گرفته و در این مسیر مقدس هیچ سستی و کوتاهی‌ به خود راه ندهند و برای توسعه فرهنگ ناب محمدی(ص)، قرآن کریم و معارف اهل‌بیت‌(ع) در همه نقاط جهان تلاش کنند.

 

 

متن سوگند نامه طلاب و دانش آموختگان المصطفی که پس از دانش آموختگی، طی مراسمی آن را قرائت می کنند، بدین شرح است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ (المجادله – آیه 11)

 

اینجانب ..... دانش‌آموخته جامعةالمصطفی العالمیه با آگاهی کامل از نقش و تأثیر علوم معارف اسلام ناب در رشد و تعالی اندیشه‌های دینی، هدایت انسان‌ها در انجام شایسته تکالیف دنیوی و وصول به سعادت اخروی و حفظ کرامت بشری از شر بدی‌ها و رذائل اخلاقی، اکنون که مفتخر به این درجه شده‌‌ام، با ایمانی استوار و عزمی راسخ ماموریت الهی خود را آغاز نموده و در پیشگاه خداوند متعال و در محضر مبارک حضرت بقیةالله الاعظم روحی له الفداء و قرآن کریم به عنوان یک طلبه.

 

سوگند یاد می‌کنم؛

تمام دانش و توان خود را در راه ابلاغ ندای حیات‌بخش دین و احیای تمدن اسلامی مصروف داشته و در این مسیر مقدس هیچ سستی و کوتاهی‌ای به خود راه ندهم.

 

سوگند یاد می‌کنم؛

تمام کوشش خود را برای ادای دین به اسلام، قرآن کریم، پیامبر‌اکرم‌(ص)، ائمه اطهار‌(ع) و مردم بکار بندم و نقش موثری در توسعه فرهنگ ناب محمدی(ص)، قرآن کریم و معارف اهل‌بیت‌(ع) در همه نقاط جهان داشته باشم.

 

سوگند یاد می‌کنم؛

علوم دینی و حوزوی را که میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار‌(ع) است، ارج نهاده و در حد توان به مراکز علمی و دینی که جایگاه مقدس تعلیم و تربیت انسان است در مسیر آموزش و نشر احکام اسلام ناب محمدی(ص) خدمت کنم و عرصه‌های مختلف علمی چون تدریس، تبلیغ تحصیل را قدر دانسته و در حفظ و کاربرد درست و بهسازی آنها کوشش نمایم.

 

سوگند یاد می‌کنم؛

در تمام فعالیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی خود، با ایمان به خدا و نهایت تواضع ، سیره و اخلاق معصومین‌(ع) و سلف صالح را سرلوحه کار خویش قرار داده و با صداقت به حقوق دیگران احترام گذارده و نسبت به بشریت و همه انسان‌ها مهربان، دلسوز، مشارکت‌پذیر و رازدار باشم.

 

 

سوگند یاد می‌کنم؛

به عنوان سرباز فداکار، خدمت به اسلام را بر منافع دنیوی ترجیح داده و رضای الهی را برتر ازهمه تمایلات خویش بدانم و برای هر گونه تلاش اجر الهی را طلب نمایم و در ادای وظایف، کوشا و مسؤولیت‌پذیر باشم و همکاران خود را به رعایت اصول اخلاقی و وجدان کاری تشویق نمایم.

 

اینک با توضع و خشوع از خداوند مهربان برای انجام تعهدات علمی و اخلاقی خویش توفیق روز افزون مسئلت داشته و با مولای خود امام زمان‌(عج) تجدید عهد می‌کنم که با پیمانی استوار این سوگند‌نامه را به عنوان «میثاق طلبگی» خویش همواره در زندگی فردی و اجتماعی خود مدنظر داشته باشم./907/پ203/ی

ارسال نظرات