۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۸۰۵
سرپرست سازمان اوقاف خبر داد:

وقف مشارکتی شیوه نوین مشارکت مردم در وقف است/ توزیع اوراق وقف در بانک‌های کشور

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم کلنگ زنی بیمارستان وقفی فوق تخصصی سرطان در شهرری، مبنای ساخت این بیمارستان را مشارکت مردم در وقف دانست و از توزیع اوراق وقف از سوی بانکهای عامل در سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم آغاز به ساخت بیمارستان فوق تخصصی 500 تخت خوابی حضرت عبدالعظیم علیه السلام که در زمین موقوفی مرحوم روحانی نژاد و با همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران ساخته خواهد شد با اشاره به اینکه این بیمارستان اولین طرح موقوفی مشارکتی در کل کشور است گفت: طرح مشارکتی به این معناست که همه مردم در همه جای کشور می توانند از طریق بانک های عامل نسبت به خرید اوراق وقف از مبلغ یکصدهزار تومان به بالا در این امر خیر شرکت کنند.


وی با اشاره به این که در توان مالی همه اقشار جامعه نیست که بتوانند ملک یا زمینی را وقف کنند ادامه داد: با طرح این موضوع در مجلس شورای اسلامی و اخذ تأییدیه از شورای نگهبان برای این اقدام قانونی و شرعی، این امکان برای همه آحاد مردم فراهم شده تا بتوانند در امور خیریه و وقف شرکت کنند.


وی در خصوص کاربری این بیمارستان افزود: با مشورتی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نیز سازمان نظام پزشکی انجام گرفت سه اولویت درمان بیماری‌های سرطانی، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های روحی و روانی در این بیمارستان مدنظر قرار گرفت که از این میان، اولویت به بیماری های سرطانی داده و مقرر شد این بیمارستان به عنوان اولین بیمارستان فوق تخصصی سرطان در کشور احداث و آغاز به کار کند.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش پایانی سخنان خود از دست اندرکاران احداث بیمارستان و هیئت امنای آن خواست تا ضمن تلاش برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی، فعالیت های خود را طوری طراحی کنند تا منجر به ایجاد مزاحمت برای مجاورین و همسایگان این پروژه نشود.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اینکه با توزیع اوراق بهادار در بانکهای عامل در مرحله اول و استقبال خوب خیرین و واقفین از این اوراق و اینکه بخش دوم توزیع این اوراق همزمان با ایام عید سعید غدیر خم صورت خواهد پذیرفت اظهار داشت: مبنای ساخت این بیمارستان، مشارکت مردم است که بر اساس این مشارکت همه مردم می توانند با هر مبلغی که خواستند ازطریق سامانه آسان پرداخت در این امر خیر سهیم باشند.


دکتر علی اکبر ولایتی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اینکه توفیق داشته و در این امر خیر سهیم است بیان داشت: با توجه به فوق تخصصی بودن این مرکز در امر بیماری سرطان در نظر است کار این مجموعه به 4 بخش پژوهش، تشخیص، درمان و آموزش اختصاص یابد.


دکتر هاشمی استاندار تهران نیز ضمن اشاره به اهتمام دولت به بخش درمان و سلامت از این حرکت اداره اوقاف قدردانی و اعلام آمادگی خود درخصوص همکاری هرچه بیشتر را اعلام کرد.


گفتنی است، بیمارستان فوق تخصصی سرطان در در زمینی به مساحت یازده هزار متر مربع در فاصله 1000 متری از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و در ضلع شرقی آن احداث خواهد شد و دارای دو فاز است که فاز اول آن به استعداد 224 تخت خواب در زمان بندی 3 ساله مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


مراسم آغاز به ساخت این بیمارستان صبح روز یکشنبه 29 شهریور با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، استاندار تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، فرماندار شهرستان ری، شهردار منطقه 20 تهران، امام جمعه شهرستان ری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان ری و نیز جمعی از مردم این شهرستان در محل احداث این بیمارستان برگزار شد./9667/پ203/ع

ارسال نظرات