۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۴۲۲

راه اندازی ۷۰۰ بانک اطلاعات خودگردان در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش تولید مرکز نور با بیان این‌که تاکنون 700 پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: در شش ماه گذشته ۲۰ پایگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی در کشور راه اندازی شده است.
بانک اطلاعات

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نورسافت، سید مهدی هاشمی، مدیر بخش تولید مرکز نور گفت: آشنایی محققان و پژوهشگران با فعالیت‌های مرکز نور، ارائه آخرین دست‌آوردهای دیجیتالی علوم اسلامی و انسانی نور به صورت رایگان، ارتقای سطح علمی محققان و پژوهشگران، تجهیز و به روز رسانی پایگاه‌های تأسیس شده از جمله اهداف این حوزه از فعالیت‌های بخش تولید مرکز نور است.

 

وی با بیان این‌که تاکنون 700 پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: در شش ماه گذشته 20 پایگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی در کشور راه اندازی شده و همچنین در سال جاری 10 مورد پایگاه اطلاع رسانی بروزرسانی و 15 مورد نیز افزایش مجوز بوده است.

 

مدیر بخش تولید مرکز نور با بیان اینکه شرایطی برای تأسیس بانک اطلاعات در نظر گرفته شده است افزود: جامعه هدف برای تأسیس بانک اطلاعات شامل حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می شود که دارای شرایط خاصی باشند.

 

هاشمی در خصوص شرایط ایجاد بانک اطلاعات افزود: باید فضایی برای استفاده از نرم افزار در آن محیط فراهم شده باشد، همچنین باید بستر سخت افزاری استفاده از نرم افزارها نیز فراهم شده باشد و علاوه بر آن باید تعداد قابل توجهی محقق و پژوهنده نیز داشته باشد.

 

 وی بیان کرد: مرکز با توجه به سابقه خود و حوزه فعالیتش در دیجیتالی کردن منابع علوم اسلامی از ابتدای تاسیس در کنار تولید نرم افزار به تاسیس بانک اطلاعات خودگردان یا پایگاه اطلاع رسانی علوم اسلامی اقدام کرده است.

 

مدیر بخش تولید مرکز نور افزود: مراکزی که شرایط ایجاد بانک اطلاعات را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.noorsoft.org فرم درخواست راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی علوم اسلامی(بانک اطلاعات خودگردان نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی) را دریافت کنند که فرم پس از تکمیل، بررسی شده و در صورت احراز شرایط بانک اطلاعات در آن مرکز تأسیس می‌شود./907/د102/ق

ارسال نظرات