۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۲۲۴۳۰

واکاوی اندیشه‌های دینانی در کتاب «آینه‌های فیلسوف»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آینه های فیلسوف» از سوی انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید.
کتاب «آينه هاي فيلسوف»

 

گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سروش، چاپ چهارم کتاب «آینه های فیلسوف» نوشته عبدالله نصری از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.

 

استاد دینانی از اندیشمندان و فرزانگان بزرگ جامعه ماست که عمری را در تدریس و تألیف پیرامون اندیشه های فلسفی متفکران جهان اسلام سپری کرده است و این کتاب نیز به منظور آشنایی خوانندگان با متفکران فلسفی اسلام به نگارش درآمده است.

  

کتاب «آینه های فیلسوف» در چهار بخش به نگارش درآمده است. بخش اول با عنوان حدیث نفس با طرح این سوال که انسان چگونه می توند شرح احوال و حوادث زندگی خود را بدان گونه که در واقع تحقق پذیرفته است برای دیگران ترسیم کند؟ آغاز می شود که نویسنده در این بخش به تفصیل پاسخی منطقی و قابل فهم را برای مخاطب عرضه می کند.

 

بخش دوم کتاب به بیان زندگینامه و خاطراتی از دکتر دینانی که خودشان نقل کرده اند می پردازد و بخش سوم آثار و ماجراهای فکر فلسفی در جهان اسلام مورد واکاوی و بررسی قرار می گیرد. بخش پایانی هم با عنوان اندیشه ها و دیدگاه ها؛ سیر فلسفه در جهان اسلام ، فلسفه ملاصدرا و نوآوری های آن و هرمنوتیک و فهم دین را بررسی کرده و زوایای مختلف آن را به خوانندگان نشان می دهد.

  

استاد در بخشی از این کتاب آمده است: باید با هر اندیشمندی در زمان حیات او به گفت و گو نشست و زوایای پنهان شخصیت و فکر او را به نطق درآورد و با ناگفته های او آشنا شد. از آنجا که در فرهنگ ما سنت شفاهی و آنچه از سینه به سینه نقل شده از ارزش بالایی برخوردار است و تا مستمع صاحب سخن را سر ذوق نیاورد، آن اسرار و احوال درونی بروز و ظهور نخواهد کرد، بنابراین امروز وظیفه ماست که همدل با متفکران عصر خود عاملی شویم تا آنها رازهای نهفته درونی خود را بازگشاید و ما بتوانیم از ذهنیت و فهم آنان کمال استفاده را ببریم.

  

چاپ چهارم این کتاب در 292 صفحه با قیمت ده هزار تومان و با شمارگان یک هزار نسخه از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان به افکار و نظرات فلسفی منتشر شده است.

 

خرید اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به امکان پذیر است./998/د102/ق

ارسال نظرات