۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۲۲۶۴۳
واکنش آیت الله حائری به احتمال اشغال عراق؛

دشمن را ذلیلانه از عراق اخراج می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید عراق، اشغال مجدد این کشور از سوی آمریکا را حماقت دانست و تأکید کرد ملت عراق در صورت ارتکاب این حماقت، دشمن را بار دیگر خوار و رسوا می‎سازد.
حضرت آيت الله سيد کاظم حائري از مراجع تقليد عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراقی ساکن قم مقدس در پیامی، داعش را ساخته آمریکا توصیف کرد و افزود: ای فرزندان ملت قهرمان و وارث پیامبران و رسولان، پدرانتان به دلیل حماسه جهاد و صبری که از خود در نبرد نشان دادید، افتخار می کنند. این افتخار به دلیل ایستادگی در برابر دشمن اشغالگر کافر و یاران آن که منجر به اخراج ذلیلانه آنها شد، وارد کردن ضربات سهمگین به تروریست های جنایتکار تجاوزگر و صبرتان در قتل و آوارگی و فقدان امنیت از سوی فتنه گران و دشمنان است.

 

وی تأکید کرد: آمریکا در رأس شرارت است و تروریسم و فتنه و داعش در کشورهای اسلامی را به وجود آورد و هم اکنون پس از آنکه مکر و نیرنگش در حال از بین رفتن بوده و آتش جنگ به سوی پیروانش در حال حرکت است، فریاد مبارزه با داعش را در جده و پاریس سر می دهد.

 

حضرت آیت الله حائری ادامه داد: آمریکا در پرتو این مسائل به نابودی آفریده خود می پردازد، این در حالی است که چشم های خود را نسبت به جنایت و خونریزی داعش در سوریه و عراق بسته بود.

 

آمریکا درصدد اشغال مجدد عراق است

 

این مرجع تقلید از اشغال مجدد عراق به عنوان دومین هدف آمریکا از مبارزه با داعش یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا در حال فراهم ساختن فتنه جدیدی در عراق به وسیله حضور نیروهای قومیتی، طایفه ای، نظامی و سیاسی جهت تجزیه عراق بر اساس قومیت و مذهب و همچنین اشغال کشورمان و تجاوز به مقدساتش است.

 

وی هدف از این توطئه را در اختیار گرفتن اداره عراق دانست و تصریح کرد: این دشمن نمی داند عراق از شمال تا جنوبش تجزیه ناپذیر است و ملت با هر قومیت و مذهبی به هیچ وجه به سوی تفرقه و شکاف نمی رود.

 

حضرت آیت الله حائری خطاب به مسؤولان اظهار داشت: جایگاه شما قوی و قدرتتان برحق است و با تقوا، توکل بر خدا، اخلاص به ملت و وفای به عهد می توانید بر توطئه های دشمنان فائق آیید.

 

اشغال مجدد عراق حماقت است

 

این مرجع تقلید ملت عراق را به وحدت و یکپارچگی فراخواند و گفت: از عراقی ها می خواهم در برهه کنونی که سرشار از فتنه و چالش های خطرناک است و بیگانگان در حال برنامه ریزی علیه کشور و منطقه هستند وحدت را در پیش گرفته و نسبت به مصالح، حاکمیت، استقلال، وحدت ارضی، کرامت ملی و مخالفت با هرگونه دخالت دشمنان به هیچ وجه کوتاه نیایند.

 

وی بر لزوم ایستادگی در برابر دخالت بیگانگان تأکید کرد و افزود: اگر دشمن حماقت دیگری مرتکب شود و به اشغال نظامی وطن بپردازد باید با همه توان در برابر آن ایستاد و آن را همانند گذشته ذلیل و خوار ساخت./980/ب901/د

ارسال نظرات