۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۲۲۷۶۴
جانباز دوران دفاع مقدس:

روحانیان سرداران فرهنگی نظام اسلامی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ جانباز نابینای دوران دفاع مقدس با بیان این که روحانیت و مسؤولان باید به گونه ای رفتار کنند که مردم از نظام اسلامی روی برنگردانند، گفت: روحانیت سرداران فرهنگی دوران دفاع مقدس بودند و امروز سرداران فرهنگی نظام هستند.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری، جانباز نابینای جنگ و روان شناس، شب گذشته در برنامه عیار 24 با اشاره به این که دوران دفاع مقدس بهترین زمان در زندگی او بوده است، گفت: به این که در جنگ جانباز شده افتخار می کند و انسان برای دیدن جهان هستی و شکوه آفرینش خداوند پیش از آنکه به چشم سر نیاز داشته باشد به چشم دل نیاز دارد.

 

وی افزود: انسان باید در تمام زندگی خود چشم دلش را تقویت کند زیرا نابینای واقعی کسی است که چشم دلش نابینا باشد و نتواند خلقت و آفرینش خداوند را با این همه زیبایی ببیند.

 

جانباز دوران دفاع مقدس با بیان این که انسان باید در طول زندگی خود دست از طمع کاری بردارد و به دنبال جمع آوری توشه آخرت باشد، گفت: اگر انسان حرص دنیا را داشته باشد هرگز سیر نخواهد داشت و همیشه ناراضی خواهد بود.

 

حجت الاسلام مرتضوی کیاسری با اشاره به این که انسان باید در زندگی خود قناعت پیشه باشد، ادامه داد: روحانیت حجت اسلام در روی زمین هستند و باید در تمامی امور از امور فرهنگی گرفته تا جهاد در راه خدا برای مردم حجت باشند و به نحوی رفتار کنند که بتوانند مردم را به دین و سنت پیامبر(ص) جذب کنند.

 

وی افزود: بزرگترین دغدغه یک روحانی باید توجه به این نکته باشد که با رفتار خود موجب روی گردانی مردم از دین نشود زیرا روحانی که عشاق را از دین برگرداند بزرگترین خیانت را به پیامبر(ص)، امیر المومنین(ع) و امام زمام (عج) کرده است.

 

جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به این که انقلاب ما حجت حکومت و دین امیرمؤمنان(ع) در روی زمین است، گفت: مدیران، مسؤولان و روحانیت موظف هستند در این انقلاب به شکلی رفتار کنند که خادم دین و مردم باشند و اگر در شعارها و عملکردهای خود دچار خطا شوند و موجب شوند شور و شعور مردم به سخره گرفته شود و مردم از دین جدا شوند بزرگترین خیانت را به امیرمؤمنان(ع) کرده اند.

 

حجت الاسلام مرتضوی کیاسری با اشاره به این که روحانی باید همواره در کنار مردم باشد و خود را از مردم جدا نکند، گفت: مردم اگر دیدند یک روحانی و مسؤول بد عمل می کند نباید عملکرد او را به پای اسلام  و انقلاب بنویسند بلکه بگویند یک مسلمان یا یک اتقلابی بد عمل کرده است.

 

وی با اشاره به این که روحانیت سرداران فرهنگی دوران دفاع مقدس هستند، گفت: حاجی یعنی مقصد و کعبه، بنابراین رزمندگان در دوران دفاع مقدس که با روحانیت به جبهه می رفتند تصورشان این بود که روحانی آنها را به بهشت و رسیدن به قرب خداوند هدایت می کند.

 

جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: مردم به روحانیت به عنوان نمایندگان پیامبر(ص)در میدان بلا نگاه می کنند بنابراین روحانیت باید همواره برای مردم وسیله برای رسیدن به بهشت باشند.

 

حجت الاسلام مرتضوی کیاسری افزود: روحانی باید صاف و ساده و با صداقت باشد تا بتواند با مردم یک رنگ و همدل بوده و خادم دین خداوند باشند.

 

وی با اشاره به این که قرآن تضمین می کند هر انسانی توبه کاری را مورد بخشش قرار دهد یادآورشد: زوج های جوان باید در زندگی از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنند و برای هم در زندگی بال باشند نه وبال و مرد باید به زندگی مشترک به پلی برا ی موفقیت نگاه کند نه این که خود را سردار و زن را سربار بداند./968/پ202/ی

ارسال نظرات