۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۲۲۸۹۴
روحانی جانباز دفاع مقدس:

نگذاریم یاد و خاطره شهدا و امام راحل از بین‌ برود

خبرگزاری رسا ـ روحانی جانباز دفاع مقدس گفت: وحدت کلمه و اتحاد مردم ایران سبب شد انقلاب و جنگ، به پیروزی برسد و زنده نگه داشتن این آرمان ها به این است که نگذاریم یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) از بین برود.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت الاسلام حسین فقیه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر درباره حفظ و ترویج  فرهنگ دفاع مقدس با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری گفت: حماسه ای که مردم انقلابی ایران در دفاع مقدس آفریدند، و دفاع جانانه‌ای که از انقلاب و آرمان‌های اسلام و اهل بیت کردند، و دشمن را ناکام گذاشتند، کار بسیار بزرگ و مقدسی بود که ریشه آن ایمان به خدا و اعتقاد مردم قهرمان ایران نسبت به اسلام، انقلاب و مسیر اهل بیت بود.

وی در ادامه افزود: دشمن در صدد بود تا جمهوری اسلامی را نابود کند اما زمانی که متوجه شد که موفق به انجام این کار نمی شود قصد کرد تا بخشی از سرزمین ایران را جدا و به خود ملحق کند که نه تنها در انجام این کار ناتوان بود شکست های بزرگی متحمل شد.

وی ادامه داد: کار به جایی رسید که پس از چند سال، آن حکومت پوشالی صدام از صحنه روزگار محو، و خود نیز نابود شد؛ صدامی که می خواست طی یک هفته تهران را تصرف کند، نه تنها موفق نبود، بلکه هشت سال جنگید و نتوانست اروندرود را شط العرب کند، و ذره ای خلل ایجاد کند.

این جانباز دفاع مقدس وحدت کلمه و اتحاد مردم را رمز پیروزی ملت در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد، و بیان داشت: مردم با تمام توان از این آرمان ها دفاع کردند؛ آن چه که موجب پیروزی این ملت شد، وحدت کلمه و اتحاد مردم ایران بودکه باعث شد انقلاب و جنگ، به پیروزی و دفاع به سرانجام برسد و زنده نگه داشتن این آرمان ها به این است که نگذاریم یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) از بین برود.

جت الاسلام فقیه گسترش وحدت ملی و همدلی و برادری و نیز پشت سر ولی فقیه حرکت کردن را لازمه حفظ ارزش های انقلاب و اسلام عنوان کرد، و گفت: اگر وحدت ملی گسترش پیدا کند و همدلی ها و برادری ها هرچه بیشتر شود و همه پشت سر ولی فقیه زمان قرار گیرند، هیچ وقت این انقلاب آسیب نخواهد دید و ارزش های انقلاب و اسلام و دفاع مقدس پابرجا خواهد ماند./9191/ت302/ن

ارسال نظرات