۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۳۱۶۹
آیت‌الله شبستری:

وزارت ارشاد نهاد نظارت بر انتشار کتاب را تقویت کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر نظارت دقیق بر اعطای مجوز به انتشار کتاب ها تأکید کرد و گفت: وزارت ارشاد باید نهاد نظارت بر انتشار کتب را تقویت کند، کسانی که در ممیزی فعالیت دارند، بایستی انسان های فاضل باشند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که در سالن شمس تبریزی برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از اقدامات ارزشمند فرهنگی در طول سالیان گذشته بوده که البته با استقبال و اقبال عمومی نیز مواجه است.

 


وی با تأکید بر ارایه تازه‌های نشر، کتب مفید و متنوع در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خاطرنشان کرد: انتظاری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رود، اتخاذ راهکارهایی برای پایین آمدن قیمت کتاب است، حقیقت امر آنست که کتاب گران شده و خرید آن برای اقشار مختلف سخت است.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کتاب مفید به صورت ارزان در اختیار عموم باشد، گفت: دولت همچنانکه برای نان و گندم مردم یارانه اختصاص می دهد، چه اشکالی دارد برای غذای روحی ملت نیز یارانه اختصاص دهد، متأسفانه کتاب گران و کتابخانه های عمومی کم است.

 


آیت الله شبستری همچنین با تأکید بر توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان افزود: این در حالیست که استقبال از کتابخانه ها نیز فراوان بوده اما دسترسی برا عموم کم است، انتظار داریم کتب مفید از جمله آثار شهید مطهری بیش از گذشته در اختیار جوانان قرار گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بار دیگر بر نظارت دقیق بر اعطای مجوز به انتشار کتاب ها تأکید کرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد باید نهاد نظارت بر انتشار کتب را تقویت کند، کسانی که در ممیزی فعالیت دارند، بایستی انسان های فاضل باشند.

 


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در عصر حاضر گفت: هیچ رسانه ای نتوانسته جای کتاب را پر کند، به تعبیر مولای متقیان حضرت علی(ع) بهترین انیس و مایه آرامش انسان، کتاب است با این اوصاف نباید از ترویج فرهنگ کتابخوانی غافل بود.

 

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از امروز تا سیزدهم مهر هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 شب میزبان علاقه مندان عرصه کتاب و کتابخوانی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات