۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۱۸۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد:

مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در هوشمند سازی مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه با کمک واقفان در زمینه هوشمند سازی مدارس خراسان جنوبی فعالیت می کند، گفت: نخستین مدرسه هوشمند خراسان جنوبی با کمک واقفان در روستای خراشاد به بهره برداری رسیده است.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که امروزه سازمان اوقاف با کمک واقفان و خیران در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای توسعه همه جانبه کشور وارد شده است، گفت: کمک به دانش آموزان و ساخت مدرسه یکی از حوزه هایی که در خراسان جنوبی بسیار مورد توجه واقفان بوده و تاکنون مدارس زیادی در خراسان جنوبی برای دانش آموزان نیازمند در مناطق مختلف استان ساخته شده است.

 

وی افزود: با توجه به این که در حال حاضر مبحث هوشمند سازی مدارس مطرح است، سازمان اوقاف با همکاری واقفان اقدام به مشارکت در این زمینه با آموزش و پرورش کرده و نخستین مدرسه هوشمند استان با همکاری واقف بیرجندی رحیمی در روستای خراشاد به بهره برداری رسیده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که سازمان اوقاف در سال جاری علاوه بر هوشمندسازی مدارس در زمینه تبلیغ وقف و کمک به دانش آموزان و برنامه های قرآنی با آموزش و پرورش همکاری خواهد داشت، گفت: از ابتدای ماه گذشته تاکنون بیش از 106 سند مربوط به موقوفات بیرجند در اداره ثبت احوال به ثبت رسیده است که این موضوع مدیریت موقوفات و اجرای نیت درست واقفان را ممکن کرده است.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین با بیان این که طرح پیوند آسمانی همچنان در استان ادامه دارد، گفت: تاکنون واقفان زیادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که پیش بینی می شود با همکاری این واقفان بتوان بخش اندکی از مشکلات زوج های جوان را بر تهیه جهیزیه در ابتدای زندگی مشترک برطرف کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر خراسان جنوبی در زمینه مباحث قرآنی بسیار فعال است و طرح های قرآنی سازمان اوقاف در بیش از 30 بقعه متبرکه و امام زاده شاخص استان در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از اجرای طرح مرمت و ساخت سازهای جدید در بعضی از بقاع متبرکه استان خبرداد و تصریح کرد: ساخت سرویس بهداشتی، ساخت مکان های مسکونی و محیط های اطراف بقاع مبترکه و ساخت ضریح برای امام زادگان از دیگر فعالیت هایی است که در حال حاضر توسط سازمان اوقاف در حال انجام است.

 

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف خراسان جنوبی در سال جاری برای تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه برنامه ریزی ویژه ای انجام داده است، اضافه کرد: علاقمندان برای ثبت نام در دوره های مختلف قرآنی اوقاف می توانند به بقاع متبرکه محل زنذگی خود مراجعه کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که مشارکت مردم در طرح های مختلف با اوقاف موجب افزایش سرعت انجام برنامه های مختلف و عمران مناطق محروم می شود، یادآور شد: وقف براساس نیاز های روز راهگشای بن بست های اقتصادی و فرهنگی بوده که در حال حاضر بر فضای جامعه حاکم شده است./968/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات