۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۴۷۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

وظیفه مادران تربیت نسل موحد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: بانوان نقش با عظمت و والای مادر بودن را برعهده دارند که اهتمام به انجام صحیح آن، سلامت نسل‌ های بعدی و بقای امت اسلامی را تضمین می‌کند.
امام جمعه اروميه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: در قرآن کریم تمامی خطاب ها " یا ایها الذین ءامنو " است که هم خطاب بر آقایان و هم برای خانم ها است.

 

وی با اشاره به آیه "انَّا خَلَقْنَکم مِّن ذَکَرٍ وَ أُنثى وَجَعَلْنَکمْ شعُوباً وَ قَبَائلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِندَاللَّهِ أَتْقَاکُمْ" گفت: معیار ارزش در قرآن کریم به زن یا مرد بودن نیست بلکه معیار اصلی که سبب تمایز مرد و زن از یکدیگر می شود از لحاظ معنوی، تقوا و از لحاظ جسمی، ساختار وجودی آن ها است.

 

وی با اشاره به سنت‌ های ناپسندیده قبل از اسلام که دختران و زنان در جامعه جایگاهی نداشتند و آن ها را زنده به گور می کردند، گفت: بانوان در دین اسلام جایگاه رفیع و ارزشمندی دارند چرا که پیامبر اکرم (ص) دست دختر‌ خود حضرت فاطمه (س) را می‌بوسید که این موضوع خود نشان دهنده جایگاه والای بانوان در دین اسلام است.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اگر خانم ها جایگاه و ارزش خود را حفظ کنند مانند مرواریدی در صدف داخل ویترین هستند که هیچ کس اجازه دست زدن به آنها را ندارد چه بسا که بخواهد از آن به عنوان ابزار و وسیله استفاده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: در جوامع غربی از خانم ها به عنوان ابزار و تبلیغ برای سودجویی و جلب نظر عده ای از مردم برای استفاده از برخی کالاها بهره گیری می شود.

 

وی با بیان این که کشورهای اروپایی زنان را فقط برای شهوت ‌رانی‌ها و هواهای نفسانی خود می‌خواهند و کرامتی برای بانوان در جامعه قائل نیستد، خاطرنشان کرد: این در حالی است بانوان نقش با عظمت و والای مادر بودن را برعهده دارند که اهتمام به انجام صحیح آن،سلامت نسل‌ های بعدی و بقای امت اسلامی در دست آنان است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حضرت فاطمه و حضرت معصومه(س) را الگویی برای زنان و دختران دانست و گفت: زنان و دختران باید الگو های اسلامی را جایگزین الگوهای غربی کنند.

 

وی افزود: در زندگی محدودیت هایی برای خانم ها و آقایان وجود دارد و آن هم به خاطر ساختار وجودی آن ها است و دلیل فزونی محدودیت های اسلام برای خانم ها نسبت به آقایان به خاطر کرامت و حرمت بانوان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که اسلام در مسایل علمی، تقوایی، عرفانی و معنوی برای خانم ها محدودیت ندارد، اظهار داشت: جامعه انسانی با خلاقیت ها و تعامل های زنان و مردان پیشرفت و ترقی می کند.

 

وی با اشاره به این که اسلام هیچگونه تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست، تصریح کرد: نقش زنان و مردان نقش تکمیلی دو دست انسان در انجام امور زندگی است، امروزه زنان در زمینه های متعددی مشغول به کار هستند و مسؤولیت های اجتماعی آنان گستره وسیعی را شامل می شود./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات