۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۸۱۴

شیخ عیسی قاسم دیدار با دیپلمات‎های ایرانی را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین خبر دیدار با دیپلمات‎های ایرانی برای تصمیم‎گیری قطعی درباره مشارکت در انتخابات را کذب محض دانست.
آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، خبر روزنامه «الوطن» وابسته به دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر دیدار دیپلمات‌های این سفارت با وی را تکذیب کرد.

 

وی گفت: دو خبر در روزهای گذشته در برخی نشریه های محلی منتشر شد که کاملا کذب محض بود. خبر اول به برگزاری نشستی با حضور دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران در منزل بنده برای مشورت منظور تصمیم گیری درباره انتخابات بود.

 

شیخ عیسی قاسم افزود: خبر دوم کذب نیز این بود که این مشورت ها با تصمیم گیری قطعی مشارکت در انتخابات به پایان رسید.

 

رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: بنده اصلا اطلاعی نسبت به این مساله ندارم، به نظر می رسد ناشر محترم دیدگاه شخصی بنده را عدم مشارکت در انتخابات می داند و به همین دلیل در حال ترویج عکس این موضوع است.

 

وی تأکید کرد: این دو خبر دارای دلالت های فراوانی است و البته بنده از این نشریه تشکر می کنم.

 

شیخ عیسی قاسم درباره انتخابات آینده پارلمانی در بحرین خاطر نشان ساخت: این چه انتخاباتی است که ادعا می شود در اوج دموکراسی برگزار می شود اما سراسر آن تنها یک دیدگاه غالب بوده و همه آن به سود نظام است.

 

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: چگونه می توان صادقانه و واقع گرایانه از این انتخابات به عنوان انتخابات بر اساس دموکراسی یاد کرد؟ این چه دموکراسی است که دیدگاه مخالف با شدیدترین مجازات به دلیل اظهار نظر علمی مواجه می شود؟

 

گفتنی است سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه نیز با صدور بیانیه‌ای خبر روزنامه «الوطن» وابسته به دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر دیدار دیپلمات‌های این سفارت با آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را تکذیب کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات