۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۲۴۰۷۰
مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی:

جبران ایثارگری و شهادت‌طلبی شهدا با هیچ زبان و تلاشی قابل جبران نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، با بیان اینکه هرچند جبران ایثارگری و شهادت‌طلبی شهدا با هیچ زبان و تلاشی قابل جبران نیست، گفت: گام برداشتن در این راه تا جایی که خشنودی شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گرامی را به همراه داشته باشد، شیرین و لذت‌بخش است.
بنياد شهيد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزاری به ‌خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر را برای خود افتخاری بزرگ می‌داند.

 

وی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با توجه به وظیفه ذاتی خود یعنی خدمت‌رسانی به خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت آنچه در توان داشته در طبق اخلاص گذاشته و با بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های خود در تحقیق این وظیفه سنگین قدم‌های مؤثر و محکمی برداشته است.

 

حجت الاسلام هنرمند اضافه کرد: هرچند جبران ایثارگری و شهادت‌طلبی این عزیزان با هیچ زبان و تلاشی قابل جبران نیست؛ اما گام برداشتن در این راه تا جایی که خشنودی شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران گرامی را به همراه داشته باشد، برای خادمان به این بزرگواران شیرین و لذت‌بخش است.

 

وی خدمتگزاری به خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگران عزیز را برای خود افتخاری بزرگ دانست و گفت: بنیاد شهید با توجه به گذشت پنج ماه از سال جاری بر آن شد تا خلاصه‌ای از خدمات خادمان این قشر معزز را اطلاع‌رسانی کند.

 

حجت‌‌الاسلام هنرمند به تشریح فعالیت حوزه سرپرستی و روابط عمومی پرداخت و اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های حوزه دفتر روابط عمومی می‌توان به 200 مورد جلسه با استانداری، مسئولان استان، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و معتمدان، شرکت در جلسات استانی، دیدار با حدود 14هزار و500 تن از خانوادههای شهدا و ایثارگران در ملاقات‌های عمومی، همایش‌ها و جلسات جامعه ایثارگری و بررسی مشکلات این عزیزان اشاره کرد.

 

وی در ادامه شرکت در حدود 70 مراسم و یادواره‌ها، تشکیل شورای اداری و معاونان بنیاد حدود 30 مورد و حدود 33 جلسه دیدار با همکاران را برشمرد و گفت: همچنین، تاکنون حدود 52 مورد بازدید از شهرستان‌ها و حدود 285 مورد نیز بازدید از منازل و عیادت جامعه هدف در زمره فعالیت‌ها در این حوزه قرار داشته است.

 

حجت‌الاسلام هنرمند در ادامه افزود: روابط عمومی این اداره‌کل با برقراری ارتباط خوب و سازنده با رسانه‌ها توانسته اطلاعات را صحیح و به‌موقع در اختیار مخاطبان خود قرار دهد که از آن جمله حدود 656 مورد درج خبر در سایت ایثار، حدود 275 مورد درج خبر در خبرگزاری‌های مختلف و 25 مورد خبر در هفته‌نامه‌های استان مؤید این ادعاست.

 

این مقام مسؤول در تشریح فعالیت‌های معاونت تعاون و امور اجتماعی، گفت: اداره اشتغال و کاریابی زیر مجموعه معاونت تعاون به حساب آمده که فعالیت‌هایی همچون استخدام در دستگاه‌های دولتی، وام خوداشتغالی، کارورزی، مشاهده فنی و شغلی را شامل می‌شود.

 

حجت الاسلام هنرمند با تشریح گزارش عملکرد 5 ماهه نخست سال این معاونت،‌ اظهار کرد: در پنج ماه اول سال 93 تعداد 650 نفر از خانواده شاهد و ایثارگر در قالب ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در دستگاه‌ها استخدام و تعداد 32 نفر معرفی جهت استخدام در قالب ماده 48 صورت گرفته و همچنین، تعداد 753 مورد نیز مشاوره شغلی انجام شده است.

 

وی افزود: همچنین، در مورد وام‌های خود اشتغالی تعداد 30 فقره صورت گرفته و در مجموع 3500 مورد مکاتبه در این راستا انجام شده است، از این‌رو در این حوزه جهت توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی عزیزان دو کارگروه تشکیل شده که حدود 175 نفر شرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام هنرمند واگذاری 12 مورد خودرو در سطح استان به جانبازان بالای50 درصد، پرداخت خسارت بیمه‌های عمر و حوادث غیرمترقبه به جامعه هدف که در مجموع در بازه زمانی 93 -92، 229 نفر از ذی‌نفعان خسارت را دریافت، 146 مورد گواهی معافیت از وظیفه، صدور گواهی کسر خدمت سربازی، پرداخت وام در قالب جعاله مسکن، خودرو، خرید کالا و فروش اقساطی که با هماهنگی با بانک‌های عامل از جمله فعالیت‌های حوزه تسهیلات است.

 

اجرای طرح سپاس

وی در بیان عملکرد برنامه‌هایی در قالب طرح سپاس، گفت: این طرح با تأسی از سنت حسنه دیدار نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) از خانواده‌های ایثارگر و جهادگر با هدف دلجویی از این عزیزان به ویژه خانواده معظم شهدا انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام هنرمند ادامه داد: یکی از وظایف این اداره‌کل ارتباط و تعامل مدیران و ... بنیاد به صورت چهره به چهره و همچنین، ارتباط تلفنی با جامعه ایثارگری جهت شناسایی نیازهای واقعی آنان است، بنابراین این نهاد انقلابی در قالب طرح سپاس طی پنج ماهه نخست سال حدود 4هزار و دویست مورد دیدار با خانوادههای معزز شاهد و ایثارگر و حدود 3هزار و 550 مورد ارتباط تلفنی داشته تا با مشکلات این عزیزان آشنا و در جهت رفع آن‌ها اقدام کند.

 

وی اضافه کرد: همچنین، در قالب مددکاری فردی، برنامه‌های مددکاری گروهی، مشاورهای، دوره‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون و کارگروه رسیدگی به موارد خاص و ازدواج و تحکیم خانواده و معتمدین معین جلسات متعددی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام هنرمند با بیان این مطلب امور مربوط به حقوق و مزایا و مواردی از این دست مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حوزه اداره امور اداری ایثارگران صورت می‌پذیرد.

 

تشریح حوزه معاونت مسکن

وی به تشریح حوزه معاونت مسکن پرداخت و تصریح کرد: این معاونت در بخش ساماندهی گلزار مطهر شهدا اقدامات خوبی در ساماندهی گلزار شهدای شهرهای خمین، محلات، قورچی‌باشی، خنداب و روستاهای شازند، ساوه، تفرش، دلیجان و زرندیه انجام داده است.

 

رییس بنیاد شهید استان مرکزی در پایان اظهار کرد: در بخش تأمین مسکن واگذاری 55 قطعه زمین به ایثارگران بوده و تلاش در جهت شروع تسهیلات تبصره مسکن در حال به‌بار نشستن است، ازاین رو این معاونت با کسب مقام نخست مناسب‌سازی و مقام دوم تأمین مسکن در ارزیابی عملکرد منتهی به تیرماه امسال و کسب مقام چهار تأمین مسکن در ارزیابی عملکرد منتهی به خرداد 93 گام‌های مؤثری برداشته است./828/پ203/ب

ارسال نظرات