۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۲۴۱۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

توجه ویژه به برنامه های حجاب و عفاف در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به برنامه های حجاب و عفاف در جامعه، گفت: متاسفانه حداقل های حجاب در جامعه ما مشخص نشده است و این موضوع ضرورت بازنگری در برنامه ها را می طلبد.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز در نشست مشترک امور بانوان استانداری اردبیل، با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد تعریف درستی برای مشاغل زنان صورت نگرفته است و اینکه زنان در چه مشاغلی حضور یابند مشخص نیست.

 

وی افزود: حتی در مشاغل فعلی نیز به تناسب شغل با توان و روحیه زنان توجهی نمی شود و چه بسا برخی مشاغل برای زنان یک تهدید بوده و عامل اساسی مشکلات خانوادگی و در نهایت مشکلات در جامعه باشد.

 

حجت‌الاسلام ستوده، اشتغال زنان و جابه جایی مشاغل مردانه و زنانه را یک تهدید عنوان کرد و اظهار داشت: به جای تعریف شغل متناسب با روحیه بانوان جامعه بسیاری از مشاغل مردان به آن ها سپرده می‌شود و این موضوع یک آفت در جامعه اسلامی است و به جای شخصیت بخشی گاهی زمینه ساز تهدید شخصیتی زنان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، تصریح کرد: در شرایط موجود، اولویت اول بانوان اداره خانواده است و در برنامه ریزی های راهبردی در خصوص اشتغال و تحصیل بانوان باید نسبت به این مقوله توجه جدی به عمل آید.

 

حجت‌الاسلام ستوده، اجرای برنامه های صحیح متناسب با نیازهای خانواده و جامعه را در برنامه ششم توسعه خواستار شد و افزود :چشم انداز های مشخصی در حوزه های مربوط به بانوان باید طراحی شود.

 

وی به جایگاه روحانیت در موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد و بیان داشت: جامعه ای راغب حجاب خواهد بود که در ابتدا راغب عفت باشد و روحانیت در زمینه آگاه سازی جامعه در این عرصه نقش کلیدی و اساسی را بر عهده دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به نقش تاثیر گذار بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: اینکه بتوان عفت را مقدم بر حجاب کرد یک اقدام ضروری است و عفاف خود می تواند زمینه ساز حجاب باشد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به برنامه های حجاب و عفاف در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه حداقل های حجاب در جامعه ما مشخص نشده است و این موضوع ضرورت بازنگری در برنامه ها را می طلبد.

 

حجت‌الاسلام ستوده به ضرورت طراحی لباس ملی برای بانوان تاکید کرد و افزود: این ایده می تواند در استان اردبیل به‌عنوان یک استان شیعی مورد توجه قرار گیرد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات