۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۲۴۱۵۵
علمای اهل سنت لبنان:

هوشیاری نیروهای حزب الله در شرق لبنان توطئه‌ تکفیری‌ها را ناکام گذاشت

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت لبنان از اقدام به جای نیروهای حزب الله لبنان در مقابله با حمله گروه‌های تکفیری به مناطق مرزی لبنان تشکر کردند.
شيخ حسام العيلاني امام جماعت مسجد الغفران در شهر صيدا شيخ احمد قطان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان امروز در بیانیه‌ای با تمجید از دلاوری نیروهای حزب الله لبنان در مقابله با گروه‌های تکفیری و وارد کردن تلفات مالی و جانی به آنها، گفت: اقدامات نیروهای مقاومت اسلامی در مرزهای شرقی لبنان موجب ناکام ماندن توطئه‌های داعش و جبهه النصره شده است.
 

وی افزود: ارتش لبنان در کنار مقاومت اسلامی باید به نبرد با تکفیری‌ها ادامه دهد تا منطقه عرسال را از تصرف آنان خارج سازد. لبنان در برهه کنونی نیازمند مقابله کوبنده با  تروریسم است.
 

این عالم اهل سنت لبنانی خواستار مقابله جدی با حامیان تروریسم در مناطق مختلف لبنان شد و گفت: حمله روز گذشته گروه‌های تکفیری که با هوشیاری ارتش و مقاومت لبنان دفع شد، بیانگر مستاصل شدن تکفیری‌ها از محاصره است.
 

شیخ حسام العیلانی با ناکام توصیف کردن تلاش تروریست‌ها برای تعدی به کرامت و عظمت ارتش، اظهار داشت که به هیچ نمی‌توان با جنایتگرانی که به کشتار مردم بی‌گناه و نیروهای امنیتی پرداختند با سهل انگاری برخورد کرد.
 

احمد القطان: تکفیری‌ها معنای عید قربان را متوجه نمی‌شوند

 

از سوی دیگر، احمد القطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در دیدار با شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور به مناسبت عید سعید قربان، بر لزوم تقویت وحدت و انسجام ملی و دینی در لبنان و سایر کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: تکفیری‌ها معنای عید قربان و دوستی و محبت بین مسلمانان را متوجه نمی‌شوند و به همین دلیل مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند.
 

وی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری تربیت شده مکتب خشونت و آدم کشی هستند و هیچ سنخیتی با دین مبین اسلام و مسلمانان آزاده جهان ندارند.
 

احمد القطان با ضروری خواندن انتخاب هرچه سریع‌تر رییس جمهور آینده لبنان، خاطرنشان کرد: تقویت سه گانه ارتش، مقاومت و ملت می‌تواند لبنان را از هرگونه خطر و تهدید نجات دهد و این کشور را به فردایی بهتر امیدوار سازد./983/ب902/ک

ارسال نظرات