۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۵۷۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز:

بیش از 2200 طلبه در استان البرز مشغول تحصیل هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز گفت: طلاب نباید به کلاس اخلاقی که در مدارس برگزار می شود بسنده و اکتفا کنند بلکه ممارست طلاب بر تهذیب اخلاقی و اهمیت به آن زمینه ساز رشد و شکوفایی جامعه خواهد بود.
حجت الاسلام بني احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک اعیاد خجسته و مبارک قربان و غدیر خم به توسعه کیفی حوزه های علمیه در سطح استان اشاره کرد و گفت: با پیشرفت کیفی حوزه های علمیه می توان به  ارتقاء فرهنگ شهر کمک کرد.
 
وی با اشاره به روایت امام محمد باقر (ع) که می فرماید: یک شیعه در جمعیت پنج هزار نفری مانند ستاره ای است که می درخشد بیان داشت: طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند تا در سطح جامعه بدرخشند.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز ادامه داد: طلاب نباید به کلاس اخلاقی که در مدارس برگزار می شود بسنده و اکتفا کنند بلکه ممارست طلاب بر تهذیب اخلاقی باعث پررنگ شدن نقش آنان در جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام بنی احمدی با بیان اینکه سرباز مکتب امام صادق(ع) باید خود عامل به عمل باشد خاطرنشان کرد: طلبه ای در مسیر تبلیغ موفق است که آنچه را به دیگران انتقال می دهد خود عامل به آن بوده و پایبند به آن باشد در غیر اینصورت تبلیغ او اثرگذار نخواهد بود.
 
وی خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: طلاب باید با شناخت دقیق دین به مانند افسران جنگ نرم پاسخگوی شبهاتی که امروزه شبکه های ماهواره ای مطرح می کنند باشند.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز بیان داشت: در حال حاضر 13 حوزه در سطح استان با بیش از 2200 طلبه مشغول تحصیل هستند که در بهمن ماه دو حوزه در عظیمه و کمال شهر به آن افزوده و آماده ی فعالیت خواهند بود.
 
پژوهش مغز کار حوزوی و آبروی حوزه علمیه است
 
گفتنی است، اعظم فرهادکیایی معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز در ادامه این مراسم گزارشی از برنامه‌های معاونتپژوهشی این استان ارائه کرد و گفت: پژوهش مغز کار حوزوی و آبروی حوزه علمیه است.
 
وی ادامه داد: رشد و ارتقاء سطح پژوهش و تحقیقات وابستگی تمام عیار به تقویت بنیه ی علمی و دانایی طلاب دارد و زیر بنا و بنیان پژوهش ، آموزش است  تا در یک جهت گیری دقیق و برنامه های آموزشی حوزه به طور متناسب به صورت «پژوهش محور » تدوین و ترسیم شود.
 
فرهادکیایی در ادامه به اهم اهداف پژوهش محوری در مدارس اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ پژوهش در میان اساتید و طلاب ، فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای بالقوه، ازادسازی فرایند تولید دانش از قید و بندهای روش ها و تدابیر خشک و انعطاف پذیر، ارتباط دادن میان تئوری ها و رفتارهای تربیتی و نتایج آن، فراهم ساختن زمینه ارتقاء دانش و مهارت از اهداف اصلی پژوهش محوری است./801/پ203/ب4
ارسال نظرات