۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۲۴۶۶۷
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل:

هدف مدارس امین گسترش مباحث دینی و مذهبی در بین دانش‌آموزان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به رویکرد مدیریت مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در مدارس امین، گفت: مدارس امین با هدف گسترش مباحث دینی و مذهبی در بین نسل جوان اجرا می شود.
مدارس امين

حجت الاسلام مهدی شهبازی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به طرح مدارس امین در اردبیل، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدارس امین با رویکرد مدیریت مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است.

 

وی افزود:  وجود هجمه های فرهنگی و شبهات ایجاد شده از سوی دشمن از طریق شبکه های اجتماعی، اینترنت و دیگر ابزار رسانه ای به ویژه علیه جوانان و نوجوانان، لزوم برنامه ریزی مناسب دینی و مذهبی را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام شهبازی، تصریح کرد: امروز آموزش صرف در مدارس نمی تواند کافی باشد و موفقیت آموزش علمی زمانی خواهد بود که برنامه ریزی فرهنگی، دینی و مذهبی در مدارس بر اساس سن و سال دانش آموزان و به صورت علمی انجام شود.

 

این مسؤول، افزود: تعدادی از مدارس استان در سال اول طرح مدارس امین از بین مدارس اردبیل انتخاب و با مدیریت کادر آموزش و پرورش و نظارت حوزه علمیه و با حضور یک روحانی به عنوان مدارس امین استان انتخاب شد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اردبیل، اظهار داشت: افزون بر مدارس روزانه، کلیه مدارس تیزهوشان و مدارس شبانه روزی به صورت مدارس امین در اردبیل در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام شهبازی، با تاکید بر لزوم حضور عالم و متخصص دینی در مدارس، تصریح کرد: براساس نظرسنجی ها از دانش آموزان و روحانیان این طرح مشخص شده که انس و علاقه دانش آموزان به مباحث دینی و فرهنگی افزایش یافته و روحانیان مستقر در مدارس به عنوان مشاور دینی و مذهبی دانش آموزان تاثیر زیادی بر روحیه و رفتار آنان داشته اند.

 

وی افزود: برگزاری مراسمات مذهبی، افزایش شرکت کنندگان در نمازهای جماعت مدارس، تغییر پوشش و تغییر افکار در دانش آموزان مدارس طرح امین از جمله نتایج و ثمرات مثبت این طرح بوده است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه استان، خاطرنشان کرد: روحانیان مدارس امین توانسته اند در ایام حضور در این مدارس نسبت به شبهات موجود در جامعه، انتخاب مراجع، ضرورت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و حل برخی مشکلات خانوادگی به دانش آموزان مشاوره دهند.

 

حجت الاسلام شهبازی به آثار مثبت دیگر این طرح نیز اشاره کرد و گفت: انتخاب و هدایت برخی دانش آموزان مساعد حضور در حوزه های علمیه جهت ادامه تحصیل در حوزه و افزایش فارغ التحصیلان متعهد در جامعه از جمله اهداف دیگر طرح مدارس امین است.

 

این مسؤول به افزایش مدارس امین در سال های آینده اشاره کرد و گفت: کمبود نیرو در حوزه علمیه اردبیل و شروع این طرح در سال جاری باعث شده تا فقط دو مدرسه روزانه پسرانه و دو مدرسه روزانه دخترانه در مقطع متوسطه در قالب این طرح قرار بگیرد که امیدواریم در سال آینده با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تعدا بیشتری از مدارس به صورت مدارس امین اجرا شود./937/ت302/ب4

ارسال نظرات